[Epitesz-barkacs] beretta gazkazan kerdes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Okt. 20., K, 15:39:19 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.10.20. 15:03:25 +2h-kor írta:

> Szerintem inkább hagyd ki-bekapcsolgatni.
>
> De azért számoljunk picit. 200 liter, mekkora hőfokkülönbséget fogadsz el?
> Legyen mondjuk 60 fokos, amikor már meleg, és 30-ig engeded le.
> Energia: c*m*dt=4,2kJ/kgK*200kg*30K=2,52e4 kJ, tehát 25MJ kb.
> Ez osztva mondjuk 6kW-tal, a többlettel (6kJ/s) az 4200s, szóval van benne
> valami, több, mint egy órányi energiát el tud tárolni.

az jó :-)

> Azért szerintem a falak is eltárolnak ennél jóval többet. Ez meg helyet
> foglal, levegőt vesz be, plusz technikát igényel... szóval szerintem nem
> az igazi.

a 200liter jelenleg egy villanybojler tartály, ami már ott van, és már
belekalkuláltuk a fürdőszoba működésébe

> Talán, ha 3/4 napi energiát akarnál eltárolni, mert mondjuk a klímával
> éjszakai árammal akarnád melegíteni a hőtárolót, azt jobban el tudnám
> képzelni, de ahhoz jóval nagyobb tartály kell, mint látszik. Ez a 200

igen, ahhoz legalább 1000literes, de inkább 2000literes kellene
(ez még pillanatnyilag nem megoldható :-( )

> literes töltet 2kW-tal terhelve eme hőfokváltozás mellett 3 órára elég. Az
> meg bakfity.

no, ezt érzem, hogy most ez a 200liter bakfitty

http://www.epuletgepeszet.info.hu/letoltes/beretta/html/falikazanok/ciao24cai/leiras.htm

Gyárilag beállított vízhőmérséklet értékek, felhasználóbarát készülék
Automatikus teljesítmény szabályozás fűtési üzemben (55°C-65°C előremenő fűtővíztartományban)

ez a 60celsiusos előremenő számításod szerinti tartományban van

szóval lesz mit meditálnom