[Epitesz-barkacs] beretta gazkazan kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 20., K, 15:55:00 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> Gyárilag beállított vízhőmérséklet értékek, felhasználóbarát készülék
> Automatikus teljesítmény szabályozás fűtési üzemben (55°C-65°C előremenő
> fűtővíztartományban)
>
> ez a 60celsiusos előremenő számításod szerinti tartományban van
>
> szóval lesz mit meditálnom

Szerintem nem nagyon van itt min meditálni.

Ha onnan indulok el, hogy már fel van szerelve, be van kötve minden, be
van csövezve... akkor csak bekapcs, és örül.

Ami esetleg számít: az össz radiátorfelület kb úgy számolható ki, hogy ha
60 fokos vizet veszek, és 20 fokos helyiséget, akkor 40 fokkal melegebb,
tehát m2-enként ekkor a radiátor le tud adni kb 400W-ot. Vagyis a 8kW-hoz
legalább 8/0,4=20 m2 kellene.

Pl egy dupla lapradiátornál a felület akkora, hogy az előlnézeti
felületnek kb a 8-10-szeresét lehet venni, tehát előlnézetben elég kb 3m2,
és minden oké. De vannak tripla radiátorok is! Meg persze még sok másféle.
Mindre kb igaz a fenti összefüggés, tehát kb 10W/m2K.