[Epitesz-barkacs] vízszűrő betét hol ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 20., K, 16:00:12 CEST

Zsolt wrote:

> mivel ez igazából nem is egy bolt, hanem olyan mérnöki iroda szerűség,
> így
> sokat beszélgettem az ottani emberrel és igazából eloszlatta az RO szűrő
> iránti vágyamat.
>
> nem azért mert rossz, csak kb. semmi olyan plussz haszna nincs neki
> amiért
> érdemes lenne rákölteni 70e forintot.

Akkor kell RO szűrő, ha valami technológiai dolog miatt elengedhetetlen. A
háztartási alkalmazás nagy divat, én nem értek vele egyet. Az
ürtechnológiában is van szerepe, ki lehet nyerni a vizeletből és egyéb
vizet tartalmazó szennyből a vizet. Vagy olyan helyen, ahol csak fertőzött
víz van, elengedhetetlen, ha nincs más helyről forrás inni. (Ekkor még az
egyszerű napon működő víztisztítási módok is megkérdőjelezhetők.)

> viszont az aktívszenes szűrőt melegen ajánlotta, mert az jól kiszedi a
> klórt
> meg egyéb vackokat a csapvízből.

Engem egy ideje az foglalkoztat, hogy be kéne üzemelni a vákuumszivattyút,
a csapvizet üvegbe (nem műanyag flakonba) tölteni, és megszivatni a
pezsgés befejeztéig. Néhány másodperc az egész. Ezzel a klór tutira
távozik, és nekem nincs is más kívánságom. Szerintem a sótartalom nem
haszontalan ivóvízben. (Le akarok szokni még az ásványvízről is. A csapvíz
kiváló, de undorítóan klóros.)