[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás - termosztát beállítás

Gál István g.i at chello.hu
2009. Okt. 21., Sze, 13:34:24 CEST

Sziasztok!
Néhány gondolat a partvonalról.
Mindig "csodáltam" azokat, akik 20 fok körüli vagy alatti hőmérsékleten is
jól érzik magukat.
Én 24 fok alatt megfagyok, éjszaka meg pláne. Igaz itthon pólóban és
rövidnadrágban
szeretek lenni. Az kifejezetten zavar, ha egy fűtési rendszernek nagy a
hiszterézise. (amikor
a kazán felfűt jól érzem magam, majd fagyoskodok és alig várom hogy ismét
bekapcsoljon a
kazán) Ezért nálam a fűtés nem ilyen. 2 szintes 140m2-es lakást fűtök.
Minden radiátoron
termosztatikus szelep van, amit jelenleg kézzel állítok be a kívánt
hőmérsékletre. Termosztát
NINCS a rendszerben. Egy több helyiségből álló lakás esetén nem látom
értelmét akkor,
ha a helyiségek hőmérsékletét külön akarom szabályozni. A kazán
"folyamatosan" megy.
Egyensúlyi helyzetben 2 perc szünet 10 másodperc melegítés.(2-3 másodpercig
teljes láng,
majd leszabályoz kis lángra) Így az előremenő vízhőmérséklettel szabályozom
a "hatásfokot",
a gazdaságosságot. Ezt kézzel állítom egyenlőre (tervezem az autómatizálást)
a külső hőmérséklet
és a radiátorok beállításától függően. A vízhőmérséklet évszaktól függően
40-50 fok.Emellett
a kazán a keringetett használati melegvizet is adott hőmérsékleten tartja.
Még egy gondolat: nagyon komfortérzet rombolónak tartom azt, amikor bemegyek
egy szép, drága
lakásba, az előszobában udvariasan leveszem a cipőmet és ezután a
közlekedőkben, a konyhában,
étkezőben, mellékhelyiségekben és újabban a nappalikban is a hideg
padlólapon kell járkáljak.
Ezért nálam minden padlólapos helyiségben van padló melegítés. Ez
tulajdonképpen egy ritkított
padlófűtés, mert nem fűteni akarok vele, csak temperálni. Az előremenő víz
hőmérsékletét úgy állítom be,
hogy a padlólap hőmérséklete megegyezzen a környezet hőmérsékletével.
A rendszer 10. éve működik a család megelégedésére.

Bocs, hogy ilyen hosszú voltam.
üdvözlettel
Gál István
g.i at chello.hu