[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás - termosztát beállítás

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Okt. 21., Sze, 14:30:58 CEST

tanulsagos amit irsz. akkor az enyem:

panelban laktam, 23-25 fokban. feltem, hogy hazba koltozve gatyam ramegy a futesre, mert a meleget szoktuk meg.
padlofutes van, termosztat 21 fokra allitva. meglepett nagyon, hogy az alulrol jovo tisztan sugarzo futes 21 fokkal total komfortos. szemely szerint en nem vagyok fazos, sot, ugyhogy nekem ez a rovidgatya polohoz is megfelel. de felesegemnek is megfelel, pedig o azert fazosabb.

amit fontosnak tartok leirni: Te is a padlo temperalast emlegeted, meg hasznalod. Szerintem az egy tuti dolog, csak mara a fogalom maga elavult. Nem azt mondom hogy dobd ki, csak figyelmeztetni akarok mindenkit, hogy uj vagy komolyan felujitott lakasnal olyan modon mint irod nincs ertelme!

ha megkerlek, elarulod mennyi az eves gazszamla a 140m2 ketszintes hazadban?

van egy tippem, hogy 2000m3 felett.

egy regebbi haznak akkora a hoigenye, hogy a belso 23 fok fenntartasahoz pont megfelel a 23 fokos padlo es a 40-50 fokos radiator.
nekem az uj ablakokkal, 10cm dryvittal a 21 fok fenntartasahoz siman eleg a 23 fokos padlo, durva hidegben 25 fok! radiator nelkul! a 25 fokos padlo az meg nem is langyos, mezitlab egesz kellemetlen.

szoval egy mai szinten hoszigetelt hazban a kellemesen meleg (30 fokos) padlo lehetetlen, mert tulfuti a legteret, langyosra-melegre "temperalt" padlo mint a radiatorok melletti kiegeszito dolog meg plane ertelmetlen.

vajk