[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás - termosztát beállítás

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Okt. 21., Sze, 14:44:21 CEST

Gál István  <g.i at chello.hu> 2009.10.21. 13:34:24 +2h-kor írta:

> Sziasztok!
> Néhány gondolat a partvonalról.
> Mindig "csodáltam" azokat, akik 20 fok körüli vagy alatti hőmérsékleten is
> jól érzik magukat.
> Én 24 fok alatt megfagyok, éjszaka meg pláne. Igaz itthon pólóban és
> rövidnadrágban
> szeretek lenni. Az kifejezetten zavar, ha egy fűtési rendszernek nagy a

OKTATÁSI ÉS KULTURÁLIS MINISZTÉRIUM

Vizsgarészhez rendelt követelménymodul azonosítója, megnevezése:
1522-06 Lakberendezési tanácsadás

Vizsgarészhez rendelt vizsgafeladat megnevezése:
1522-06/1 Berendezési ismeretek

A megfelelő hőmérséklet

A szoba hőmérséklete, ahol élünk, dolgozunk vagy szórakozunk, fontos szerepet játszik közérzetünkben. Nem lehet hidegebb vagy melegebb pillanatnyi igényünknél, amely függ öltözködésünktől és attól, hogy éppen mit csinálunk. A tevékenység és a ruházkodás eltérő az egyes helyiségekben, ezért a szobahőmérsékletet ennek megfelelően kell biztosítani. Tipikus hőmérséklet igények lakóházakban: konyha 19 fok, nappali 20 fok, fürdőszoba 23 fok, hálószoba 18 fok, előtér 18 fok.

Külön probléma, hogy az ideális környezeti hőmérsékletigény eltérő az egyes személyeknél. Az azonos paraméterekkel tervezett lakásokba különböző emberek költöznek, így szükséges, hogy a szobák hőmérséklete szabályozható legyen.  A padlófűtések nagy hőtehetetlensége miatt korábban az volt az általános vélemény, hogy nem lehet és nem is célszerű helyiséghőmérséklet-szabályozást alkalmazni. A szabályozó berendezések fejlődése, az alkalmazott érzékelőelemek kapcsolási differenciájának csökkenése ma új lehetőségeket nyit ezen a területen.