[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás - termosztát beállítás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 22., Cs, 10:18:18 CEST

Gál István wrote:
> Nem. Ez meghűlés. Láz nélkül, orrfolyással.

Hm. Innentől tanácstalan vagyok.
Az a helyzet, hogy én eddig sem, meg ezután se hiszek a "meghűlés"
dologban. Emberek akár egészen el tudnak fagyni, jeges vízbe tudnak esni,
havasesőben bőrig tudnak ázni... anélkül, hogy miután felmelegedtek,
különösebb bajuk esne.

Arról viszont épp tegnap hallottam, hogy pl az influenza terjedése azért
az őszi, téleleji időszakban van, mert ekkor a kinti levegőben állítólag
ki tudnak száradni a nyálkahártyák (na ez tévedés, ha gyalogolok kint,
csurog az orrom páralecsapódástól), de a másik igaz lehet: a túlzott
fűtéstől, az ott uralkodó alacsony páratartalomtól tényleg ki tudnak
száradni. Ettől sérülékenyebbek, könnyebben fertőződnek meg.

Nem kell feltétlenül lázasnak lenni! Ha már láz is van, akkor valszleg már
elszaporodtak a kórokozók, nem csak helyileg hatnak.

Tudsz esetleg páratartalmat mérni? (Ha nincs ilyen szerkezet, ahogy nekem
sincs még: egy bármilyen hőmérőt be kell csomagolni egy kis gézbe vagy
vattába, mármint azt a részt, ahol a táguló folyadék vagy érzékelő van,
megnedvesíteni tocsogósra, kisebb huzatnak kitenni. Aztán a mért hőfokból
valami táblázatból ki lehet nézni a páratartalmat.)

Télen, különösebb intézkedések nélkül, időnkénti szellőztetés mellett ez
simán lemehet 30% alá, ha 23 fok körüli/feletti a hőmérséklet. Az meg már
nagyon tud szárítani.