[Epitesz-barkacs] gazrozsa vagy siesta?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 22., Cs, 11:48:32 CEST

vajk fekete wrote:
> hmm. az biztos, hogy a teteje az ontottvas, nem alu. en azt hittem,
> abban csak az ego
> van, nem emlekszem abban is van-e viz. lehet hogy van.

Ha onnan jön a hideg levegő, akkor talán felesleges.

> mindig azon rohogtem, amikor meg nem volt a doboz rajta, hogy olyan mint
> egy auto. alu
> blokk, ontottvas hengerfej, nagy csigas turbofeltolto, gyujtogyertya
> porcelan testtel,
> pipaval, piros nagyfeszkabellel. vezeloelektronika nagy dobozban sok
> kabellel, stb.
> allitolag a nagy ipari kazanokon mar lambdaszonda is van.

Nahát, ezt nem gondoltam volna. Szóval nem valami lemezszerkezetről van
szó!
Lehet, hogy autóalkatrészt gyártó üzemekben készül ez is, az ott lévő
kapacitások, és az autóiparban felhalmozott tudás kihasználásával? :-)

Ez a lambda szonda nem is hülyeség. Talán annyira nem drága, és így el
lehet érni, hogy az égéstermék hőfoka a lehető legmagasabb legyen. Hiszen
nincs számottevő légfelesleg, a lánghoz tudja állítani a ventillátort, így
maximalizálható a hatásfok.

Persze lambda szonda nélkül is lehet valamit kavarni: előre lemérik, hogy
milyen gázálláshoz milyen légáram kell... persze ekkor meg légáramot kell
mérni. Ha semmi ilyesmit nem mérnek, akkor csak vezérlés van, az meg ciki,
mert más-más lehet a légjárat teljes ellenállása, a bejövő gáznyomás...
Habár, ha a teljes lég- és füstjárat is a berendezés része, és van benne
gáznyomás-szabályozó, akkor elvileg vezérléssel is be tudják lőni
(táblázatból), hogy milyen gáznyítási állapothoz milyen ventisebesség (pl
feszültség) tartozzon. De nekem gyanús, hogy a kéményparaméterek nem előre
ismertek. Szóval lehet ott jelentős légfelesleg.