[Epitesz-barkacs] 12 fuvoka berettaban cumizva

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 22., Cs, 17:34:58 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a legeldöntöttebb, hogy a házban a radiátoros fűtésnél kell maradni, és
> az
> ehhez szükséges melegvizet az "építményen kívül" kell előállítani, és
> bontható
> módon bevezetni

aha.

> mivel a hatóság erőszakolta rám a kéménybontást, soha a büdös életben
> még
> egyszer egy kémény az "építmény részeként" nálam nem lesz

Meg tudom érteni.

> hasonló okokból a klíma rézcsöve sem léphet át a falon, mert abban a
> pillanatban
> az "építmény része" lenne, tehát a levegő/víz és víz/víz "hőtranszfer"
> is csak

Na ezt már nem tudom megérteni. Ehhez pont úgy nincs közük, mintha
felszögelnél egy képet a falra, vagy egy kötéllel átvetett kereket sport
célokra a padlóba és a plafonba rögzítenél. Jól is néznénk ki, hogy idáig
süllyedjenek.

Sőt, a split klímát még úgy is tudnád telepíteni, hogy az udvaron nem a
falra, hanem a földbe rögzített tartón van a kültéri, a beltéri fixen
össze van vele kötve, és beadható egy kb 40x30-as lyukon, ami akár ablak
is lehet, de bárhogy máshogy is meg lehet csináni, így bármikor kirakható
a bent csak felakasztott beltéri. Falra felakasztani meg bármit lehet.
(Bár szerintem, ha normálisan volna felszerelve, ahhoz sincs közük, főleg,
ha az eredeti terv szerint, valahol egy félig nyitott kültéren helyezed
el, tehát nem a szomszédok albaka alá.

> 1 beltérivel sajnos csak egy szobában tudok meleg-levegőt keringetni,
> meg zajos
> a beltéri is,

Bekapcsoltad már, vagy csak olvastad? (Én már 5 éve vagyok 2 klímával egy
helyen éjszaka.)

> több szobához viszont jobb, ha a kútvízzel melegvizet csinálok, és azt
> keringetem
> a radiátorokban. (tehát a levegő/levegő helyett  a  levegő/víz lenne a
> nyerő,
> de a kút miatt  víz/víz -re is átkapcsolhatóvá kell tenni)

Ez az, amit igencsak orrba-szájba átbeszéltünk régebben. Még a vízhozam is
ki lett kb számolva.

> a beretta "hulladékként jött" (aki azért dobta ki, mert leforrázta vele
> a szerszámát),
> ami gyárilag PB-re is alkalmas, de az ehhez szükséges cserefúvókákat
> tartozékként
> nem adják hozzá.

Igen, ez már kiderült eddig. Na de ha nem tudod átalakítani, akkor nem
használható, ha meg igen, még mindig sokkal macerásabb, mint a fenti.
Szerintem tök szabadtérben nem fog jól működni. Kint fúj a szél, veri az
eső... teljesen zárt helyen kéne lennie, mármint nem tömített, csak mintha
bent lenne valahol. A szabadtéren átvezetett vízzel bajok lesznek,
hacsaknem megtömöd fagyállóval.

> (pl. ha veszel egy indezit vagy hasonló konyhai tűzhelyet, ahhoz adnak
> gyárilag  a
> pb-gázhoz cserefúvókákat, és akinek a városi gáz jó, az benne hagyja a
> városi
> fúvókákat, és akinek nincs városi gáza, csak pb, az átfúvókázza a
> vásárláskor
> alapból benne levő cserecsomag alapján)

Igen, ez volna a jó. Nekem is járkálnom kellett fúvókák után jó messzire
anno, amikor a tűzhelyet pb-re kellett átalakítani.

> nem használhatatlanná, csak a nagyon ritka PB-fúvókával használhatóvá
> tenni :-(

úgy értem, hogy ha valami más égőt fabrikálsz bele, akkor végül
használhatatlanná válik.

Hát majd mesélj. Én nehezebbnek érzem.