[Epitesz-barkacs] 12 fuvoka berettaban cumizva

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Okt. 22., Cs, 21:40:01 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.10.22. 17:34:58 +2h-kor írta:

> Na ezt már nem tudom megérteni. Ehhez pont úgy nincs közük, mintha

az önkormi építésügyi hatősága az "épített környezet" szövegbe minden belefér,
a telekalakítástól a beépítettség százalékig minden szarba, a  kerítéstől
kezdve oldalkert használata, stb

az ő gondolataikat mások is jól összeszedik, a jogalkotók gondalatait:

http://www.apeh.hu/print/adoinfo/afa080101_hatalyos/forditott_adozas.html

az "alkotórész" is érdekes, ezért  a kertbe leásott alapon működő kültéri is
alkotórész, mint a villanyvezetékek, konnektor is

A Ptk. (polgári törvénykönyv) kommentár értelmében a földrészletnek az épület,
a növényzet és egyéb
építmény (kerítés, akna) lehet alkotórésze. A növényzet addig alkotórész, amíg
el nem válik a földtől, így a termés a leszedéssel, a fa a kivágással önálló dologgá válik.
Azokat a dolgokat is a föld alkotórészének kell tekinteni, amelyek mint növedékek
utólag keletkeztek. Ennek értelmében a földben gyökerező fa a földnek ilyen
növedéke és mindaddig alkotórésznek minősül, amíg a földtől el nem választják.

A villanyvezetékek, szerelvények szintén alkotórésznek minősülnek, amelyek nem
választhatók el az épülettől. Ezáltal a villanyszerelés, illetve ennek analógiájára
például a vízvezeték javítási szolgáltatás ingatlanhoz kapcsolódó javítási
szolgáltatásnak minősül.

Az épületgépészeti szolgáltatások (karbantartás, javítás) esetében az alapján
kell eldönteni, hogy a fordított adózás vonatkozik-e rájuk, hogy ezek a gépek,
berendezések alkotórészi kapcsolatot képeznek-e az ingatlannal.

tehát csak akkor nincs "alkotórészi kapcsolat", ha slaggal, kerti hosszabbítóval
van összekötve egy "mobil" ketyerével, ami pl. nincs lealapozva a földbe
nincs rászerelve egy fára, mert  a fa a gyökere alapján már "alkotórész" és a
rászerelt valami "osztja az alkotórész sorsát"

szóval, ha valami nagyon furcsának tűnő dolgot teszek, slaggal, kerti hosszabbítóval
és villástargoncával arrébbtehető ketyerével, hogy "alkotórészi kapcsolatot "
ne lehessen  ráfogni :-)