[Epitesz-barkacs] 12 fuvoka berettaban cumizva

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Okt. 23., P, 07:39:26 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.10.22. 22:38:58 +2h-kor írta:

> Ja, hogy te most a fordított adózás dolgába mélyedtél bele?
> Az tök más téma. Semmi köze ahhoz, hogy te felszerelsz-e magadnak egy
> klímát vagy nem.

neeeeem, neeeeeem.

hanem  ahogy a POLGÁRI TÖRVÉNYKÖNYVről van levezetve,
az "alkotórész"-en keresztül.

(tehát azt felejtsd el, hogy egy apeh-dumából vettem ki, találok
a legfelsőbb bíróságról is, ha kellene, de nem ez a lényege....)

a lényege: ha a vízcsöved a falra van szerelve, akkor az "épület
alkotórésze" és egy épületgépész igazságügyi szakértő véleményezheti,
de ha egy slagon vezetem el, az már nem az épület alkotórésze
(mert nincs szilárdan rögzítve) akkor már nem tartozik az épületgépész
igazságügyi szakértőnek a "kompetenciaszintjéhez", illetve csak a
kerti csapodig terjed, mert a kerticsap az épület vízcsövére szerelve
az építmény alkotórésze, de a kerti csapodtól a slagra már nem vonatkozik
a kompetenciaszintjéhez

ha a kert végében a budihoz  egy kerti hosszabbítón viszem ki az áramot,
az nem tartozik az épületvillamossági szakértő kompetenciájába,
mert a kerti hosszabbító nem része az építmény alkotórészének,
de ha az a drót egy falra rögzített MÜ3-as csövön is át van vezetve,
akkor a MÜ3 cső a budi falával "szervesen össze van építve", és a budi
az alaphoz rögzítve a talajon keresztül már az "épített környezetbe"
tartozik, és így a MÜ3-as cső az építmény alkotórésze, akkor az
épületvillamossági szakértő kompetenciaszintjéhez már tartozik
(a MÜ3-as cső "osztja a budihoz kapcsolódó jog sorsát")

tehát ha a budival szerves alkotórészt képező MÜ3-as drót miatt
az építési hatóság jogot kap arra, hogy szakértő bevonását
kezdeményezze, de ha a budiba kerti hosszabbítón viszem az áramot,
akkor a falu építési hatósága már nem kérheti egy épületvillamossági
szakértő bevonását, és így a budi ilyen formájú világítása terén
a budivilágításom kívül esik a falu építési hatóságának jogkörétől