[Epitesz-barkacs] 12 fuvoka berettaban cumizva

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 23., P, 10:36:02 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> neeeeem, neeeeeem.
>
> hanem  ahogy a POLGÁRI TÖRVÉNYKÖNYVről van levezetve,
> az "alkotórész"-en keresztül.
>
> (tehát azt felejtsd el, hogy egy apeh-dumából vettem ki, találok
> a legfelsőbb bíróságról is, ha kellene, de nem ez a lényege....)
>
> a lényege: ha a vízcsöved a falra van szerelve, akkor az "épület
> alkotórésze" és egy épületgépész igazságügyi szakértő véleményezheti,
> de ha egy slagon vezetem el, az már nem az épület alkotórésze

Na jó, ez valami elmélet, a gyakorlatnak ehhez semmi köze szerintem.
Nem lehet úgy élni, hogy jaj, ha ferdén f..ok, megbírságolnak! Kell legyen
valami lazább felfogásnak ahhoz, hogy egyáltalán érdemes legyen élni!

Itt van ez a pb-ről járó beretta téma.
Akármilyen kerekeken guruló szerkezetre rakod fel, ha bármi baj lesz
belőle, és kimennek szakértők megnézni, hogy mi okozta a bajt, úgy sütik
rá a bélyeget a cuccra, hogy szabálytalan, hogy csak úgy porzik! Sőt, az
is elég, ha esetleg érezhető a szomszéd nyitott ablakán át az égéstermék
szaga, ha van. Feldob, és az épület része vagy nem, azt biztosan le kell
szerelned. És még örülj, ha nem kobozzák el.

Ha viszont beszerelsz egy valag klímát úgy, hogy a kültéri nem is látszik
kintrő, nem is hallatszik, akkor a kutya nem fog vele foglalkozni.
Ugyanígy nem fognak, ha felrakod a berettádat pl parapettel, vagy külön,
kéménynek nem látszó valamivel, amibe sok levegőt keversz, vagy valamit,
amiben lecsapódik a víz, ezért sosem látszik, hogy az bizony kémény,
mindezt úgy, mintha ez már 50 éve ott lenne, szintén a kutya nem
foglalkozik vele.

Szóval lazábban!!

Pl, ha parapetes lenne a módi, de valami ál parapetes, aminek az lenne a
lényege, hogy kijön a cső a falon, aztán elfordul felfelé, de a kanyarban
van benne egy vékonyabb cső (injektor), ahhoz jár egy kis ventillátor,
akkor még a szél sem nagyon fog visszafújni égésterméket akkor sem, ha a
cső nem megy a tető éle fölé.

Vagy ha abban a részben helyezed el, ahol az utcáról nézve eléggé fedett
minden, és eltakarod vmi kisebb falfélével, sőt, csinálsz neki valami
kuckót, téglából, hőszigetelve, ahol sosincs fagy, akkor még az sem
érdekes, ha nem ég valami tökéletesen mindig. Mert ha ott jön ki CO, akkor
az kijut a szabadba. A lakáshoz semmi köze annak a légtérnek.

Nem kell rendesen falazni, csak egymásra rakosgatni a téglákat. Vagy ezt
hátul is meg lehet csinálni, csak akkor kevésbé van neked szem előtt, vagy
nemtom, ezt már jobban tudod.

Ha van villanybojlered, még azt is megteheted, hogy a melegvíz készítő
részét elé kötöd a villanybojlernek. Tehát a villanybojler eleve kaphat
olcsóbban előállított melegvizet, neki csak temperálnia kell, de megoldja,
hogy jó lesz a vízhőfok, ha kicsit, ha nagyon nyitják ki a csapot.

Még azt is el tudom képzelni füstelvezetésileg, ha megvan ez a
ventillátoros hozzákeveréses móka, hogy nem is csövön jut ki a szabadba az
égéstermék, hanem a cső átmegy egy lemezen (a cucc födémje mondjuk), ott
vége van, és jön rá mégegy lemez. A két lemez között jön ki körbe.
Abszolút nem néz ki kéménynek.