[Epitesz-barkacs] 1W Luxeon

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 25., V, 19:21:36 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> maximum emulálnék  egy bringagenerátort :-)

Na de ha van váltóáramú tápod, miért állsz meg 1 diódánál? Nehogymá ne
akadjon még 3!

> http://skory.gylcomp.hu/ledlamp/ledlamp.html
> Bringavilágítás Leddel

Ha arra kell, nem is jön szóba a dióda. Különben is, a bringások ma már
nem nyomulnak (tudtommal) dinamóval. Mechanikai okokból ennek olyan
hihetetlen szar a hatásfoka, hogy meg is lehet érteni.

Ezen a linken olyan lámpa van, amilyen nekem is van. ezt csak rá kéne
rögzíteni a bringára, és go. Aksi, meg töltő... Egyszer kíváncsiságból
kipróbáltam, meddig bírja, hát valami állati sokáig. Nem biztos, hogy
tudsz annyit biciklizni egyszuszra. :-)
Maga a lámpa tömített, vízálló, kár szétberhelni.

Ez most egy másik téma, nem luxeon led. Bár lehet, hogy erről jutott
eszedbe.

Magyarázd el nekem légyszi, hogy miért kell lépten-nyomon olyasmin törnöd
a fejed, hogy valamit, ami jó, működik, létezik, valami nem igazán jóval
megpróbálni helyettesíteni, sőt, szétszedni és nem korrektül működővé
tenni, hogy hátha úgy is jó? Sokszor anyagi okokkal se tudom megmagyarázni
magamnak. Most pl ez a ledlámpa. Önmagában jó, miért kell szétberhelni?

Aki biciklis, az biztos tud tippet adni, hogy milyen lámpát érdemes
felszerelni, honnan lehet jó olcsón megvenni, ledes-akkus... Nos?