[Epitesz-barkacs] lakastuz esetere

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 28., Sze, 19:39:45 CET

vajk fekete wrote:

> 2. a tuz nagyon gyors tud lenni. kollegamnal a csillagszorotol langra
> kapott a
> karacsonyfa. kiment a konyhaba vizert. mire visszaert, nyilvanvalo volt,
> hogy a
> gyerekek felnyalabolasan es a futason kivul nincs mas ertelmes lepes.
> leegett az egesz
> lakas rendesen.

Nem volt jó az első lépés.

Emlék gyerekkoromból valami vendégségben: szintén karácsonyfa, valami
meggyulladt alatta, és láthatóan elég gyorsan terjedt. Nagynéném odakapott
a kezével, és simán ellapogatta a keletkezett tüzet, nem lett semmi.
Ha kiment volna vízért, ugyanaz történt volna, amit leírtál.

Valszleg egy higgadt ember, ahogy érszreveszi, inkább földre rántja a
karácsonyfát, és feláldoz valami szőnyeget, pokrócot, bármit. Akár az
asztalt is ráboríthatja.... lényeg, hogy az elején legyen elcsípve. Persze
az ember gyarló. Azt a szőnyeget fel nem áldozná, vagy az asztalon a tál
levest... csak az egész lakást.

Ez van. Lehet, hogy kéne lennie erre való tanfolyamoknak. Akár
bemutatókkal is, amikor megmutatják, hogy pl egy kiszáradt karácsonyfa,
ami a függöny közelébe van állítva (mert, hogy az ablakra kintről ránézve
milyen jól mutat) milyen baromi gyorsan kap teljesen lángra a függönnyel
együtt.

Én továbbra is úgy érzem, hogy a dohányosok csinálják a nemkívánt tüzek
zömét. Akár otthon, akár erdőben... Nálam pl sohasincs tűzgyújtó eszköz.
Bajban lennék, ha felmarkolnának, és egy lakatlan szigetre raknának. Egy
dohányos legalább tudna valami elejtett állatot sütögetni - ideig-óráig,
amíg el nem fogy a tűzgyújtó eszközéből a nafta.