[Epitesz-barkacs] Részben belső hőszigetelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 29., Cs, 18:17:54 CET

Toth Gabor wrote:

> [...]

Azért én nem lennék ebben annyira biztos.
A pára nem kintről fog odakerülni, hanem ha lehőszigeteled belül a falat
úgy, hogy a szigetelés mögé fér a szoba levegője, akkor lehet, hogy
először is jelentősen lecsökken így a lépcsőház fűtése, ettől a szigetelés
mögött a fal hidegebb lesz, előállhat akár a fal belsejében is harmatpont
alatti hőfok.

Szerintem ezt nem simán rámondással lehet eldönteni, hanem valami
számítással.
Valóban előny, hogy gyerekszobáról és nem fürdőszobáról, ilyesmiről van
szó.

Én úgy csinálnám, hogy a hungarocellt nem staflik közé raknám, hanem
rendesen felragasztanám. A gipszkartont lehet a hungarocellen keresztül is
rögzíteni a falba csavarozással. Maga a hungarocell így bőven elég szilárd
alapot ad. Sőt, végülis, ha nem gyerekszobáról lenne szó, ugyanolyan
bevonatot lehetne alkalmazni, mint kültéren, tehát üvegszövet (ami lehet,
hogy műanyag), és ragasztó, akár több rétegben, elég kemény lenne ez a
kéreg, de hát a gyerekek akár lasztit rugdosnak a falhoz... A gipszkarton
erre valszleg jobb, és maga a hungarocell elég alátámasztást is ad.

A párazárásközeli ragasztásra lehet, hogy purhab lenne alkalmasabb.
Maga a hungarocell eléggé párazáró a feladathoz.
Körbe a falra merőleges, már nem szigetelt falakon át talán már nem tudna
annyi pára belejutni a szigetelt falba.

A szálas hőszigetelő anyagokkal még ezen hőmérsékleti viszonyok között se
bíznék! Én bizony borítékolnám a nedvesedést, ha bent volna mondjuk egy
gyerekszobában szokványos 23 fok, a fal meg lenne vagy 14 vagy még
hidegebb egy keményebb időszakban. Ilyesmi hőmérsékletek állnak elő
rosszul szigetelt pl kőfalaknál alul meg a sarkokban, amik feketére
penészednek. Láttam pár ilyet már.