[Epitesz-barkacs] építési engedély, lakhatási engedély

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Okt. 29., Cs, 16:58:53 CET

 <szepygab at gmail.com> 2009.10.29. 17:14:59 +1h-kor írta:

> Ha már egyszer megvan a hatósági szándék arra, hogy elintézzék, kár
> volna elpuskázni a lehetőséget.
> Nem tudom miért kell eleve abban gondolkozni, hogy lehet mindenáron
> megkerülni a szabályokat, ha meg is lehet felelni nekik?

fontos szempont:

1) van-e felelős műszaki vezető, aki hajlandó egyáltalán nyilatkozni
2) aki alá meri írni, hogy a rendeltetésszerű és biztonságos használatra alkalmassá
vált-e (befejeződött-e annyira )

mi adhatunk ötleteket, adhatunk javaslaokat, ha nincs felelős műszaki vezető,
aki a nevét merné adni, illetve mit tud segíteni Zsoltnak a nyilatkozatával.

ha Zsolt az engedély megkérésekor már benne lakott (felújítás), az önkormi
nem lakoltathatja ki Zsoltot (az én meglátásom szerint)
----------------
a "felelős műszaki vezető"  fontosségéról:

A használatbavételi engedélyezési eljárás

28.§ (1) A használatbavételi engedélyt az építtetőnek az építésügyi hatóságtól az építmény rendeltetésszerű és biztonságos használatra alkalmassá válásakor - a használatbavétel előtt - kell !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kérnie.

(2) Az építésügyi hatóság az (1) bekezdésben előírt kötelezettség teljesítésének elmulasztása esetében az építtetőt a használatbavételi engedély iránti kérelem és mellékleteinek benyújtására kötelezheti.

29.§ A használatbavételi engedély iránti kérelemhez mellékelni kell

a) a felelős műszaki vezető nyilatkozatát 1 példányban arról, hogy az építési munkát a jogerős és végrehajtható építési engedélynek és a jóváhagyott építészeti-műszaki tervdokumentációnak, valamint a külön jogszabály szerint rendelkezésre álló kivitelezési (megvalósítási) terveknek megfelelően, az építési tevékenységre vonatkozó szakmai, minőségi és biztonsági előírások megtartásával szakszerűen végezték
és az építmény rendeltetésszerű és biztonságos használatra alkalmas;

30.§ A használatbavételi engedély iránti kérelem elbírálása során az építésügyi hatóság
b) az építmény az építési engedélyben megjelölt rendeltetésének megfelelő és biztonságos használatra alkalmas állapotban van-e.

31.§ A használatbavételi engedély csak akkor adható meg, ha
a) az építmény az 30.§-ban említett követelményeknek megfelel, és

33.§ (1) Az építésügyi hatóság a használatbavételi engedély megadását az észlelt hibák és hiányosságok megszüntetéséig - az egész építményre vagy annak egy részére - a hiányosságok jellegétől függően megtagadhatja, és az építmény használatbavételét megtilthatja.

(2) A még befejezetlen építmény rendeltetésszerű és biztonságos használatra önállóan alkalmas részére (pl. az épületben levő lakásokra, üzlethelyiségekre) ideiglenes jellegű használatbavételi engedély adható. Ilyen esetben a használatbavételi engedélyt végleges jelleggel csak az építmény teljes befejezés után szabad megadni.

34.§ A használatbavételi engedélyt megadó, illetőleg megtagadó határozatot kézbesítés útján kell közölni
a) az építtetővel és - ha nem azonos az építtetővel - az ingatlannal rendelkezni jogosultakkal,
b) az építési munka felelős műszaki vezetőjével,