[Epitesz-barkacs] építési engedély, lakhatási engedély

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2009. Okt. 29., Cs, 19:44:16 CET

Hali!

> igen, ezt is tudom, sőt már asszem most sem felelne meg az előírásoknak,
> mert már mintha klima berendezés is kötelező tartozék lenne.

Helynek kell lennie a klímának, de a pontos feltételket nem tudom.

> szóval, én nem vagyok ellene a használatbavételnek, csak nagyon rendkívűl
> furcsállom, hogy ilyen gyorsan... pl. a levél 21-én kelt, tegnap vettem át
> a mai időpontra, szóval ez a gyorsaság vagy tempo amin csodálkozom, mert a
> tanács az nem a speedjéről híres..., bár ha az adó osztályra írtam, hogy
> ellent mondok na arra 1 héten belül jött a válasz.

Meglepő, de lehet, hogy lelkiismeretesen akar dolgozni az illető. Vagy a
prémiuma függ az el nem intézett ügyek számától.
Egyébként én sem látok olyan dolgot, ami miatt problémás lenne, ha van egy
használatbavételid, sőt, akkor lehet, hogy pl. adókedvezményt kapsz, mert
lakóház, stb.

> mivel 2 kémény van/lenne a házon de ebből csak egy van felépítve és azt
> sem vette át a kéménykedő, szóval most így télen én rohadtul nem állnék
> neki egy 8 méter magas kéményt építeni.... utálom a hideget és odafagy a
> kezem a téglához, nem is beszélve arról hogy akár a kötőanyag is
> megfagyhat.

Ez szomorú, de kis hazánkban ez úgy működik, hogy a kéményseprőt megbízod a
munkával, ő megépíti, kibéleli, vagy hasonló, aztán szakvéleményt ad róla,
hogy jó lesz. Így megy a tapasztalat szerint.

Mellesleg láttam olyat, hogy a kéményes első körben nem akart semmit
aláírni, mert a henger alakú lámpára a gangon azt hitte, hogy cirkó-kémény.
:-)

> továbbá az egész használatbavételi engedélyezés nekem most annyira egyéb
> okok miatt nem lenne jó, nekem kb. jövő májusában jobban esne ez a dolog,
> meg addigra el is készülhetnék és addigra bolygók állása is kedvező lenne
> :)
> na ezt nem szó szerint kell venni:)

Szerintem, ha az önkormányzatos most nagyon meg akarja csinálni, akkor
használd ki az alkalmat. Ha a kéményes papírja megvan, akkor azért olyan sok
dolog már nincs vele.

Szabolcs