[Epitesz-barkacs] max emelonyomas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 30., P, 07:56:58 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> Max. nyomás - hőmérséklet bar - °C 3-90
> A fűtővíz hőmérsékletének beállítási tartománya °C 40-80
> Szivattyú: a rendszer számára rendelkezésre álló
> max. emelőnyomás mbar 380
>   a következő hozamnál: liter/óra 800
>
> tehát a max nyomás me van, de a min. nyomás nincs megadva

Mert - szerintem - van benne valami áramlás érzékelés, és akár nulla
körüli nyomással is elmegy. A legkisebb nyomás amúgy az, amit a fűtési
rendszer elrendezése ad, tehát ha hagyományos, akkor valahol a legfelső
ponton van egy kifelé lélegző tágulási tartály mondjuk 5m magasan, ekkor
0,5bar a nyomás. Biztos, hogy ezt elfogadja. Ha zárt, nyomott léglabdás
vagy hogy hívják ezt, akkor lehet több.

Annak, hogy nagyobbra veszik, az az értelme, hogy megnő a víz
forráspontja. Akkor van jelentősége, ha olyan magas az előremenő hőfok,
hogy zajossá válik a működés. Van olyan szitu, amikor ez a nyomás
növelésével eltüntethető. De ne legyen ilyen indokkal szükséged rá, ezt
kívánom.

> mert pl. használati melegvízhez 1,5m-nyi vízmagasság 0,15bar elegendő
> Használati melegvíz előállítási üzemmód
> Max. nyomás bar 6
> Min. nyomás bar 0,15

Az egy másik téma. A hmv ugye általában hálózati víznyomású, ott ez a
probléma fel se merül.