[Epitesz-barkacs] mágneskapcsoló vagy automata biztosíték az olcsóbb?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Sze. 1., K, 08:15:14 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.08.31. 22:57:23 +2h-kor írta:

> Miért, más a felrögzítési módja? Nekem úgy tűnt, hogy ezek a fűtőbetétek
> meglehetősen egyformák ezen a téren. Talán 2 félét, ha láttam, mindegy,
> hogy mosógépbe vagy bojlerbe kell.

ezt a fűtőegységet 6db M8-as csavarral (9cm távolságra van a csavarközéppont
átlósan) rögzítik a tartály oldalában levő csonkra. és ez a fűtőszál
nem cserélhető úgy, mint a magyar Hajdú bojler.

szerencsére a fűtőbetétje jó

> Ha nem te raktad bele a bojlerbe ezt a nagy fűtőtestet, hanem a gyártó,
> akkor nincs probléma, oda való a hőkapcsoló, nem kell vele vacakolni.

a gyár tette bele abban az időben, amikor kapcsolási rajzot is beragasztottak
a burkolat belső oldalára, és ott is a 3kW-os volt ráírva a fűtőszálnál

közben megtaláltam a hibát :-(

ilyen jellegű, kicsit más méretben
http://www.tme.eu/katalog_pics/2/9/b/29b8e0642d39277974ca897ff2b9a0e2/r2101c5gbr9nwc%2520.jpg

no, a kapcsoló belseje és a rádugott drótok olvadtak ki,
gyárilag 250V/16A -rel tehelhető
és a gyári alkatrész (fűtőbetét) 13,64A -es terhelése nem szerette a gyűrődést

az utóbbi 5 évben 6 ilyen kapcsoló halálozott már el,

egyre inkább úgy érzem, hogy az ilyen játékkapcsolókkal csak egy mágneskapcsoló terhét
(vagy szilárdrelé vezérlőelektronikáját) kellene kapcsolnom, és
a nagy terhelés nem menne keresztül ezen a játékkapcsolón (a játékkapcsolóra pedig
csak a mágnestekercs 5Wattja vagy az elektronika 2wattja jutna)

> Nálam az okozta a problémát, hogy az 1200W-osat cseréltem ki 3kW-osra egy
> már eleve régi bojlerben.

a kapcsoló kiiktatva egy sorkapoccsal, a fűtőszál csodásan megy,
a gyári villásdugó még bírta, de a Daf,,,,, -os konnektor is elkezdett
melegedni rendesen.