[Epitesz-barkacs] mágneskapcsoló vagy automata biztosíték az olcsóbb?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 1., K, 08:29:14 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> közben megtaláltam a hibát :-(
>
> ilyen jellegű, kicsit más méretben

Szerintem ezt a kapcsolót simán ki kéne hagyni. Szerintem a bojler
hőfokszabályozójának a nullára tekerése is teljesen kikapcsolja a
szerkezetet.

Másik lehetőség: mivel ez valszleg kétáramkörös kapcsoló, nem úgy kötöd
be, hogy a fázist-nullát is kapcsolja, hanem úgy, hogy mindkét kontakt
csak a fázist kapcsolja. Úgy kell megcsinálni, hogy a két kontaktust nem
rövid úton kell átkötni, hanem egy-egy vékonyabb, hosszabb kanóc menjen a
két kontakthoz legalább az egyik oldalon. Ezeknek van valami pártíz
milliohmos ellenállásuk, és áramelosztó szerepet töltenek be. Ettől kezdve
valszleg soha a büdös életben nem fog tönkremenni.

> a kapcsoló kiiktatva egy sorkapoccsal, a fűtőszál csodásan megy,
> a gyári villásdugó még bírta, de a Daf,,,,, -os konnektor is elkezdett
> melegedni rendesen.

Komolyan? Az a marokra foghatós, kerek? Hm.
Vegyél egy 3 fázisú, 5 pólusút, amiből a védővezető marad eredeti
funkcióban, a maradék 4 pólusból 2-2-t tudsz a fázisra meg a nullára
használni. Nem mondom, hogy rohadtul szabályos, de kit érdekel ebben a
helyzetben?
Persze akár fixen is be lehetne kötve a bojler, ennél nem szokott lenni
villámcsapásból eredő túlfeszlöket miatti tönkremenési probléma.