[Epitesz-barkacs] mágneskapcsoló vagy automata biztosíték az olcsóbb?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 1., K, 10:17:27 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a hőfokszabályozója gyárilag 60celsiusra van beállítva, csak
> csavarhúzónal
> állítható....

Hm. Na ilyet se láttam még. Azt hittem, hogy olyan, mint a többi bojleré,
gomb valahol, amit lehet tekergetni.

> ha ezt a 13,6A -t  2db 0,75 vagy 2db 1mm2 -es kb 20cm -es darabbal
> párhuzamosítanám ??

Valahogy így. Egész jól belesaccoltál, jó lenne a 0,75-ös is, meg az 1-es
is.

> nem, az a  6db-os "laikus háztartási" konnektor, ami max16A-es

Ja, akkor jó. A marokra foghatós, aminek jó hosszú érintkezői vannak, meg
a bekötéskor is jó eséllyel egy kanócot (érvéghüvelyesen) 2 csavarral
lehet megszorítani, talán nem melegedne.

> nagyon úgy néz ki, hogy ez lesz

Azért elsőre inkább a normálisabbat próbáld ki, aminek csak 3 érintkezője
van.

> nem azért, de a 40 éve a 3fázisú "lapos" ipari villásdugó nem döglött
> meg
> (amiben valódi rugó !!! szorította össze azt a két fémlemezt, amibe a
> villásdugót
>  belenyomták)

Nem volt az se csodafegyver, csak ott van az eb elhantolva, hogy már 10A
fázisonként egész komoly teljesítményt jelentett, ugye ez már 6,6kW volt.
Ennél sokkal nagyobb fogyasztók nem voltak szokásosak a témában. És ez nem
valami nagy áram.

A csatlakozók melegedését sokszor nem a rugóerő hiánya okozza, hanem pl
az, hogy van a villásdugó, aminek a villája valami szegecskötéssel megy
arra a fémrészre, amibe a kanócot be lehet kötni. A szegecskötés átmeneti
ellenállása nőhet meg annyira, hogy szétolvaszt mindent.

A másik, hogy egy időben szívesen ónozták be a kanóc végét az emberek, és
úgy dugták a csavar alá.

A harmadik, hogy olyan vékony szar kanócokat alkalmaztak, azt is aluból,
hogy a vékonyság és a korrózió tette tönkre a kontaktust.

A negyedik,  hogy a rosszul kialakított csavaros szorító alól kinyomódott
az ügyetlenül alátuszkolt vezeték, csak pár szálat sikerült
megszorítani...

és biztos van még sok ilyesmi. A rugós szorítás mindvégig megvolt persze,
kivéve, amikor melegedés miatti lágyulás következtében megszűnt.