[Epitesz-barkacs] Ruszki repulok vagy akarmi, giroszkopot hogyan epitsunk?
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Sze. 1., K, 10:49:58 CEST
haha!!! akkor megvan.
a motoron az agyrol erinto iranyba meno ontveny kullo az elso kereken szokas! mert ott csak fekezo uzem van, gyorsito nincs!
vajk
________________________________
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja <epitesz at lists.javaforum.hu>
Sent: Tuesday, 1 September, 2009 10:23:45
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] Ruszki repulok vagy akarmi, giroszkopot hogyan epitsunk?
vajk fekete wrote:
> gyorsulas-lassulaskor nem jobbak igy az erok? meg igy kcisit rugalmasan van az agy a
> kerekben.
Nem látom okát, hogy az erők jobbak lennének bármilyen szempontból. A rugalmassága meg elég kicsi ahhoz, hogy számítson.
> a total radialis kulloknel nagyon durva erok lehetnek.
Mér, így nem?
> a bicikliben sem radialis a kullo, hanem azzal szoget zar be.
De ott van erre meg arra menő küllő, ezek egymással képesek nyomatékot létrehozó erőpárokra. Itt erről szó sincs.
Akkor lenne valami hatás, ha a merev karikárról befelé menet a küllők nem középen csatlakoznának az agyra, hanem mintegy érintőlegesen. Nem így csatlakoznak.
> az ontveny motorkerekeknel is szokas ugy csinalni, hogy a kullok az agyrol erinto
> iranyban indulnak, bar vannak radialis kullosek is.
Na ez az! ha érintő irány van, és merev a karika, akkor elvileg húzó-nyomó erő is elég a nyomaték átviteléhez. Ha tök sugárirányú a kötés középen, akkor ott a hajlító nyomaték elég jelentős. Ha két érintő irány is van, akkor meg lehet csinálni csak húzóerővel is - küllős módi.
hjozsi
_______________________________________________
Epitesz mailing list
Epitesz at lists.javaforum.hu
http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lists.javaforum.hu/pipermail/epitesz/attachments/20090901/352fae4b/attachment.html>
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról