[Epitesz-barkacs] mágneskapcsoló vagy automata biztosíték az olcsóbb?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Sze. 1., K, 11:02:23 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.09.01. 10:17:27 +2h-kor írta:

> Hm. Na ilyet se láttam még. Azt hittem, hogy olyan, mint a többi bojleré,
> gomb valahol, amit lehet tekergetni.

ez egy Stiebel Eltron 200literes (a Gabitól kapott)
ennek az elején van 2db ilyen kapcsoló, az egyik a kompresszort kapcsolja,
a másik ezt a 3kW-os fűtőszált félmagasságban, ami csak a felső
100litert melegíti ellenállásosan

most ez az ága lett bekapcsolva villanybojler gyanánt, és ennek a
műanyag gyári kapcsolója halt meg,

> Valahogy így. Egész jól belesaccoltál, jó lenne a 0,75-ös is, meg az 1-es
> is.

tanulom Tőled is ( "veszem az igét")

> Ja, akkor jó. A marokra foghatós, aminek jó hosszú érintkezői vannak, meg
> a bekötéskor is jó eséllyel egy kanócot (érvéghüvelyesen) 2 csavarral
> lehet megszorítani, talán nem melegedne.

> Azért elsőre inkább a normálisabbat próbáld ki, aminek csak 3 érintkezője
> van.

az lesz

> Nem volt az se csodafegyver, csak ott van az eb elhantolva, hogy már 10A
> fázisonként egész komoly teljesítményt jelentett, ugye ez már 6,6kW volt.
> Ennél sokkal nagyobb fogyasztók nem voltak szokásosak a témában. És ez nem
> valami nagy áram.

oké, ezt kihagytam

> A csatlakozók melegedését sokszor nem a rugóerő hiánya okozza, hanem pl
> az, hogy van a villásdugó, aminek a villája valami szegecskötéssel megy

ezt a rohadt szegecset nem lehetne beónozni?

> arra a fémrészre, amibe a kanócot be lehet kötni. A szegecskötés átmeneti
> ellenállása nőhet meg annyira, hogy szétolvaszt mindent.

azért a 120Wattos mosógépmotorhoz láttam már olyan rézszegecset is,
amit a vékony rézdróttal körbefogták, a szegecses rész lett az
ónozáskor az  "öntőforma"

> A másik, hogy egy időben szívesen ónozták be a kanóc végét az emberek, és
> úgy dugták a csavar alá.
>
> A harmadik, hogy olyan vékony szar kanócokat alkalmaztak, azt is aluból,
> hogy a vékonyság és a korrózió tette tönkre a kontaktust.
>
> A negyedik,  hogy a rosszul kialakított csavaros szorító alól kinyomódott
> az ügyetlenül alátuszkolt vezeték, csak pár szálat sikerült
> megszorítani...
>
> és biztos van még sok ilyesmi. A rugós szorítás mindvégig megvolt persze,
> kivéve, amikor melegedés miatti lágyulás következtében megszűnt.

hát lenne mit tanulniak a maiaknak is :-)