[Epitesz-barkacs] Ruszki repulok vagy akarmi, giroszkopot hogyan epitsunk?

topylista1 at topybear.hu topylista1 at topybear.hu
2009. Sze. 1., K, 16:08:45 CEST

> Szintezőkutya: egy térképkészítésre használt (barbár) biokibernetikai
> módszer szenvedő alanya. A kutya fülében levő egyensúly-szervbe éles kő-
> vagy fémdarabot operálnak, ezért a kutyának egyszerűen fáj a
> magasságváltoztatás. Így amikor leteszik a terepen, magasságváltoztatás
> nélkül, szintben csörtet tova. A nyakörvére szerelt lámpa fényét vagy
> rádióadó jelét követve nagy pontossággal felrajzolható a szintvonal. Az
> akció után a kutyát 5 vagy 10 méterrel magasabbra helyezik, és
> elkezdődik a következő szintvonal kimérése. A módszer a hatvanas
> [...]

"... szintvonal. De ezek a természetben nincsenek kijelölve. A
természetbeni kijelölésére szolgál a
szintezőkutya, amelyik egy olyan kutya, aminek meglehetősen bozontos farka
van, és
meglehetősen erős termete. A kutyának a hátára kell szerelni egy lécet,
amelyik
vízszintes helyzetben van. Ki kell egyensúlyozni, hogy vízszintes legyen.
A feje fölött
is van egy léc &#8211; ez nyilván rövidebb &#8211;, és hátul, a feneke
felett is van egy léc,
mindkettőbe egy-egy szög van beütve. Na most, ha a kutya vízszintesen
megy, akkor
sem a fejénél, sem a fenekénél lévő léc nem érinti. Ha viszont felfelé
megy, akkor a léc
megbillen, és a fenekébe szúr; ha lefelé megy, akkor a fejébe szúr a szög.
A kutya tehát
ezért vízszintes  vonalon kénytelen haladni. Igen ám, de a kutyát mozgásra
kell
kényszeríteni. Ezért az első lécnek van egy nyúlványa, amelyikre egy darab
kolbász
van kötve. De úgy, hogy a kutya ezt nem éri el. Megy a kolbász után, de az
mindig vele
együtt mozog előre. Ugye, a kutya roppantul örül a kolbásznak, utol
szeretné érni, és
ezért csóválja a farkát. Igen ám, de a feneke alá egy edény van kötve,
amibe gipsz van.
Az eb farka beleér ebbe az edénybe, és amikor örömében a kutya csóválja a
farkát,
kiszórja a gipszet, megjelölve ezzel a szintvonalat. Ez a szintezőkutya."

<http://vit.bme.hu/tdk/2004/dolgozatok/paizs%20z%20+%20racz%20z.pdf>