[Epitesz-barkacs] konnyuszerkezet es szel

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Sze. 6., V, 11:32:41 CEST

Erdos Zoltan  <silverst at t-online.hu> 2009.09.06. 10:37:29 +2h-kor írta:

> ha tornadoban epp mashol van dolga, azt hiszem, mindegy, hogy mi lesz a
> hazzal... :-)

ez igaz :-)

> de szerintem 200 km/h korul mindegy, hogy mekkora a kutya sulya.. a
> bernathegyivel is megtolja a hazat a kovetkezo komoly akadalyig
>
> de tulajdonkeppen a legtobb tetocserep alig van rogzitve egy rendes
> hazon is..  kicsit durvabb vihar es megkezdi, v leszedi..

szóval szélerő akár nyomásra akár szívásra számoljuk
akár 100kp/m2  -től akár 700kp/m2 is lehet akár

a Beaufort- fokozatokban
orkán 117km/h szélnél   94,4 kp/m2 -t írnak

négyzetméterenként 10db betoncserép talán 160kp,
azaz a rögzítetlen betoncserepet is fel tudná pörgetni egy
gyenge tornádó is

ugyanezt  tatai tetőcserép négyzetméterenként talán 50kp-ot sem éri el

így első nekifutásból a sima agyagcserepek jobban repülnének a betoncserépnél

> hozza kell tenni, hogy egy atlag haz cv-je lenyegesen rosszabb egy
> repulogepenel. arra kb tudok legellenallast szamolni, azt tanultam..

jó aládeszkázással a zsindelyes talán kibírhatná?