[Epitesz-barkacs] burgonya tárolására

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2009. Sze. 7., H, 19:23:05 CEST

>"A burgonya tárolására tehát a legjobb a +3 és +5° közötti homérséklet,

>rendelkezésemre áll  a 12celsiusos kútvíz, lenne hőszigetelt kaszni,
>homokpadlós tároló

>a kútvizet lehűtve, porlasztóval vagy zuhannyal lehetne "belőni"
>a +3 és +5° közötti homérsékletet, 85-95 % közötti relatív légnedvességet?

én is szeretek sok mindent barkácsolni, de a krumplit inkább megveszem a
boltban mert,

nem kell kapálni, locsolni, majd kiszedni, majd tárolni.
hozzáteszem, hogy van a kertben 5 tő krumpli kíváncsiságból, már vannak szép
gumók, de amennyi vizet rálocsoltam szivattyúval már áramban kb. ott vagyok
mintha vettem volna a boltban, nembeszélve az állandó gazolásról, valamint
az időnként felbukkanó krumplibogarak lenyomkodásáról.

ha ősszel kecsegtetően olcsón veszek zsákban 50kg-ot, akkor mennyit is lehet
megtakarítani a bolti árhoz képest ?

egy rövid kis számolás:

ha veszek 180 kg krumplit 50 ft/kg áron számolva 180*50 azaz 9000ft.
ezt a mennyiséget októbertől áprilisig minden nap 1 kg-ot elfogyasztva
szerintem bődületes mennyiség ennyi krumplit zabálni, kivéve ha 20tagú a
család.

szóval a 9000 ft-ért olcsón vett krumplit még tárolgatom permetezem,
szellőztetem, homokkal takarom, válogatom, stb.... és tavasszal meg a
maradékot kidobom mert kicsírázott, megrohadt...

összességében azt a 180 kg-ot ha legdrágább áron veszem ami nem igaz, mert
kb. egyenesen arányos az eltelt idő az áremelkedéssel akkor 120 ft-os árat
már csak a végén kell fizetnem.
de az egyszerűség kedvéért már az elején októberben 120-al számoljuk azt a
krumplit vagyis a 180kg-ot 21600 ft-ért.
tehát a megtakarítás 180 kg krumplinál ha most 50 ért veszem120 helyett
akkor12600 ft, ami nem is lenne rossz, de általában az emberek 50 kg
krumplikat szoktak venni és ennél már csak 3500 ft a megtakarítás nem
számolva semmilyen más kiadást hűtést stb...

szóval szerintem inkább lemegyek a bótba és megveszem decemberben vagy
januárban 120 ért azt az 1-2 kilót és kész...
és megmenekültem a fenti maceráktól és tárolásoktól és a tárolásból adódó
kállóval.

gyorsan írtam a fentit ezért lehet, hogy vannak benne értelmezési
nehézségek.
bocsi.