[Epitesz-barkacs] csavar

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2009. Sze. 8., K, 13:44:57 CEST

> nem latom at, hogy a csavar itt csapkent funkcional, tehat forog rajta
> valami, vagy siman fix kotest ad.
> ha mozog uzemszeruen, akkor rendesen zsirozni kellene es ovni az
> esotol, portol.

Leírom részletesebben, hogy mi is ez. Van egyszer egy motor függőleges
tengellyel. Egy csigakerekes áttétellel lelassítják és elfordítják 90
fokkal, úgyhogy kijön egy cső vízszintesen, aminek a külső átmérője 24 mm és
keresztben van rajta egy 5 mm furat. Ebbe a csőbe megy bele az ezdett
menetes orsó, ami szintén át van fúrva keresztben, és e kettőt köti össze az
említett csavar. Sima hatlapfejű, eredetileg egy önzáró anya volt rajta, ami
ép is, de finomabb menet van benne, mint azon a csavaron, amit találtam
helyette.

Az egész jól be van zsírozva és körülötte van egy alumínium henger
védelemnek, nem túl szorosan. Az biztos, hogy az önzáró anya, ami nem túl
vékony, gond nélkül elfért benne. Persze, most, hogy írom, rájöttem, hogy
azt is lemérhettem volna...

> ha fix, akkor gond van. ahhoz hogy elkopjon, mozognia kell. mitol
> mozog? mi akadalyozza meg hogy rendesen meg lehessen huzni? ha
> merevre meg lenne huzva, akkor nem lenne gond soha.

Lehet, hogy ez volt a gond, hogy nem húztam meg rendesen. Elvileg meg lehet
húzni, mert a csavar mindkét vége a csövön van.

Palasik Sándor