[Epitesz-barkacs] csavar

Dienes Jozsef dienes.jozsef at rh.bmf.hu
2009. Sze. 8., K, 13:30:22 CEST

Hali!

Nekem az egyetemi évek jutottak eszembe; miszerint a magra
vagy a mag alá gyengített csavarokat ott alkalmazzák, ahol
fárasztó igénybevétel esetén rugalmasabban kell összeszorítani
a gépelemeket, és ha gyengítetlenre cserélik, akkor törhet.

39. ábra itt:
http://gt3.bme.hu/oktatas/BsC/GEAESZ_Szerkezettan/jegyzet/4_kotesek2.pdf

hozzávaló szöveget most nem találok, talán a Pattantyúsban,
akinek megvan...

Üdv:
     Józsi