[Epitesz-barkacs] csavar

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 8., K, 13:49:15 CEST

vajk fekete wrote:
> meg meg 12.6 feliratu is van.

Na az már biztos bírná a gyűrődést. Ennél viszont már az anyamenet
szilárdsága is számít. Geometriai okokból a 8.8-as csavar még jól
együttműködik az 5.6-os anyával.

Egyforma anyagok esetén a túlhúzást a csavar fogja megsínyleni. Valszleg
10.x meg 12.6 esetén egy 5.6-os anya menete menne szét.

Egyszer próbáltam direkt asszem M12-es 8.8-as csavart, és nemtommilyen
anyát (nem volt rajta ilyesmi jel). Azért, hogy lássam, a légkulcs mennyi
idő alatt végez vele. Még mindig a csavar menete ment szét. (1-2 másodperc
alatt).

Az viszont a bajom a csavarforgalmazókkal, hogy M6-osban és felette ugyan
adnak 8.8-as csavarokat, de alatta már kevésbé, vagy külön rendelni kell.
Nem szoktam erőltetni a dolgot, mert M5-ösben meg lejjebb már nincs igazán
szükségem az erős anyagokra.