[Epitesz-barkacs] Off - kis net oktatas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 8., K, 14:18:33 CEST

Tudna valaki segíteni nekem?

Szeretnék adsl-ről kábelnetre váltani. Ha jól sejtem, ezen a területen
(Bp. 1221) csak a fibernet férhető hozzá.

Mivel tök tudatlan vagyok a témában, kellene pár okító mondat.
- hogy megy ez, mi kell hozzá, meg úgy egyáltalán, mit kell változtatni a
jelen felálláshoz képest?
(Most az adsl úgy műk, hogy van a telefonvonal, onnan a szűrőn át
direktben megy az adsl modembe, onnan a számítógépbe a kábel. Semmi router
vagy mifene. A számítógépen meg xp fut.)
- lehetséges-e, hogy idővel 2 számítógép is lógjon a neten, ha nem is
feltétlenül egyszerre?
- van a fibernet oldalán egy letölthető telepítési segédlet, de valamiért
mintha a jelenlegi szolgáltató blokkolná. Megtenné valaki, hogy leszedi,
és átküldni nekem? Zip fájlról van szó, vmivel 10 mega alatt.

Aztán, ha jónak tűnik a dolog, kifaggatom a fibernetet. Valahogy nem
igazán sikerül eligazodni az oldalukon. Olyan csomag kéne, amiben vagy
csak internet van, vagy max telefonnal együtt, mert cégesen szeretném
elszámolni, és gyanús, hogy a tv ebbe nem férne bele.

Ha telefon is van a kábelen, arra is vonatkozik vmi számhordozhatóság?
Tehát a vezetékes számot át lehet hordozni a kábelre, vagy ezt felejtsem
el?

Persze nem akarom terhelni a listát, szóval magánban is meg lehetne ezt
beszélni, ha valaki vágja a témát, és hajlandó némi időt rám áldozni.
Remélem, a dolog nem annyira bonyolult első körben (1 gépes módi), hogy
kellő okítás után ne tudnám megcsinálni magam.

Valami kábel fut itt a villanyoszlopokon az erőátvitelin kívül, de eddig
nem sikerült rájönni, hogy melyik szolgáltatóé, de szinte biztos, hogy
fibernet. Hogy lehet kideríteni anélkül, hogy idegenekhez bekopognék,
látva, hogy hozzájuk bemegy a kábel?

Üdv, és előre is köszi - hjozsi