[Epitesz-barkacs] csavar

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2009. Sze. 8., K, 14:46:58 CEST

> Na látod, erre nem gondoltam. Persze elég vad dolognak tartom. Azért,
> mert ugyan lehet, hogy az ellen véd, hogy valaki teljes testtel a
> kapuba szorul, de ha csak a karja marad ott, azt már lenyírhatná.
> Vagy ha csak az ujja, vagy egy kisgyerek karja-lába, uram bocsá,
> feje. Belegondolni is rossz. Szóval valami tök más védelem, opto....
> nem divat?

Első körben ott az opto. Legutóbbi kalandom az volt vele, hogy valami
zöldség úgy nőtt, hogy amikor kinyílt a kapu, akkor beakadt két rúd közé,
amikor meg visszacsukódott, a rudak odahajtották az opto elé. Ekkor persze
kinyílt újra. Pár napig persze kerestem, hogy ki az a barom, aki mindig
nyitva hagyja ... :-)

Másrészt nem túl erős a motor. Üzemszerű az, hogy tovább jár a motor, mint
ami a kapu nyitásához, csukásához kell. Így "önbeálló" :-)

Az viszont lehet, hogy az eredeti csap ilyen gyengített volt, mert a közepe
vékonyabb volt, de lehet, hogy csak azért, mert szétszakadt. Eléggé
hasonlított az elvékonyodás alakja arra, amit filmen látok ilyen
szakítópróbáknál. Amikor először tönkrement, akkor a hegesztés is eltört a
motortartó konzol és a kerítés  között. Nyilván valaki jól nekiment, csak
nem tudom, hogy ki.

Köszönöm a segítségeket, első körben megpróbálom ezt a nem tövig menetes
csavart. Láttam olyat katalógusban, hogy M5x40, amiből 16 mm menetes, ez
számításom szerint pont jó úgy, ha levágom a végét.

A felfúrás nem járható, mert a menetes orsó nem túl vastag, viszont nagyon
kemény.

Nagyon gyakori cserére nem szeretnék berendezkedni :-) Az eredeti bírta
nyolc évig, a másik szárny még mindig bírja.

Palasik Sándor