[Epitesz-barkacs] akkupack kérdés

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Sze. 9., Sze, 04:56:26 CEST

akkus csavarnyúzó 12Voltos akkuját tölti egy 15V DC-s konnektorbadugott
trafóra írva, diódával, 400mA van ráírva és az akkupack előtétellenállása
5W10ohm (ez egy porcelánba beágyazott cekász)
(ennyi a "töltőelektronika")

mi lehetne hozzá a legolcsóbb, legprimitívebb automata töltésfigyelő?
----
sajnos
volt olyan, hogy rajta felejtettem a töltőn 3 napra, tehát hogy
én legyek a töltésfigyelő autómata, az nem mindig jön be

a villanymotoros 24órás körbejárású konnektorvezérlő
szintén reménytelen, mert akkor naponta nyomja rá a teljes delejt

amikor meg kellene az akkupack, nincs előtte 3 órám a gyorstöltésre,
tehát csepptöltlést is megoldó gyorstöltő is kellene 5 akkupackhoz :-(
----
olyanra gondoltam, hogy  a 12Volt eléréséig egy relé engedné bele a 400mA -t
és amikor eléri, a relé elengedne, és akkor már csak pl. 20mA csepptöltést kapna

kb ilyen elven ment 20éve az  autók akkutöltése
------
hallottam olyan szavakat, hogy komparátor, ablakkomparátor, stb

pl. a komparátor egyik lábára egy poti, a 12V elérésekor átbillen,
és relé elenged, szóval ilyen primitív-ketyere jutott eszembe

a komparátor meg a trimmer talán 100Ft alatt lehet,

a relé helyett esetleg egy 400mA-rel terhelhető olcsó tranyó?
( mivel 5 akkupackot kellene tölteni, nem mindegy az ötszörös ár sem )