[Epitesz-barkacs] akkupack kérdés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 9., Sze, 08:56:04 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> akkus csavarnyúzó 12Voltos akkuját tölti egy 15V DC-s konnektorbadugott
> trafóra írva, diódával, 400mA van ráírva és az akkupack
> előtétellenállása
> 5W10ohm (ez egy porcelánba beágyazott cekász)
> (ennyi a "töltőelektronika")
>
> mi lehetne hozzá a legolcsóbb, legprimitívebb automata töltésfigyelő?
> ----
> sajnos
> volt olyan, hogy rajta felejtettem a töltőn 3 napra, tehát hogy
> én legyek a töltésfigyelő autómata, az nem mindig jön be

Nekem az jött be, hogy vettem (véletlenül) konnektorba dugható időzítőket.
(Akkor, amikor a fogyasztásmérők voltak témában, de én eltévesztettem, nem
figyetlem....) Ebből egyet belőttem az elején még 5 órára, ahogy az akkus
fúró használati utasításában van, és ott lehetett felejteni a szerkezetet.

Most már 4 órára van belőve. Ekkor melegszik fel az akkupakk ugyanolyan
melegre, mint régen az 5 órányi töltéssel. (Ez nem beállított időpontban
tud csak működni, hanem egy beállított ideig kapcsolja be a reléjét egy
start gomb megnyomása után.)

Ha valamit csinálni kéne, az bonyolultabb. Töltő-kisütő ketyere, ami
ráadásul valami ügyes trükkel észreveszi, ha van olyan cella, ami
kisütéskor megadta már magát. Kimértem a múltkor, hogy ekkor az történik,
hogy pl 17V-ról (a 18V-os) néhány másodperc alatt leesik bő 1V-ot. Ha ezt
tapasztalja az elektronika, akkor kell abbahagynia a kisütést.

Még jobb lenne, ha ezt munka közben is valami észre tudná venni.
Leggyakrabban úgy száll el egy aksi vmelyik tagja, hogy hirtelen lassabb
lesz a gép, de még ezt a pár csavart csak kibírja... Hát nem bírja ki.
Ekkor már átpolarizálódik a lemerült cella, és simán kivégezzük akár 1
csavarral is. Hát ez ellen nem találtam még ki semmi okosat. Pedig nem
lenne rossz. Nem nagy a hajtóerő, mert azt a stratégiát követem, hogy csak
olyan akkus fúrót veszek, amihez 2 db 18V-os aksit adnak. :-)