[Epitesz-barkacs] akkupack kérdés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 9., Sze, 12:41:15 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> na, akkor ez kell

Kétezer valamennyiért szerintem állandóan kapható valahol ilyesmi.

> ha a 18Voltosban van 15db "elem" sorbakötva, azt az 1 megdöglöttet
> hogyan tudnám kiszűrni???

Én is ezen törtem a fejem, mármint, hogy működés közben hogy lehetne
kiszűrni. Langyos kisütés közben könnyű, mert amikor kifogy egy cella,
akkor pár másodperc alatt lezuhan a fesz bő 1V-ot. Ezt meg valami egyszerű
elektronikával (nem beszélve a prociról) lehet érzékelni.

Működés közben viszont eleve nagyokat zuhan a fesz, ahogy a jó nagy áram
megjelenik. Ott talán az lehetne egy lehetséges mód, hogy pl ha páros
számú aksi van, akkor a középpont feszének középen kell lennie. Ha egy
cella kimerül, ez eltolódik. Ezt a módszert lehet bonyolítani egynél több
pont eltolódásának az érzékelésével. Végső esetben pedig iszonyú drágán
instrum. erősítőkkel figyelni az összes cella feszét egyenként. :-) Ja,
még be is kéne avatkozni, vagy legalább jelezni. A beavatkozás történhet
egy fettel, vagy a gép saját elektronikájában lévő fet letiltásával (ha az
van benne), de ez problémás, mert további kapcsolatot kéne a gépek felé
kiépíteni.

Aztán lehet, hogy egyszerűbb jelzőakármit is lehetne csinálni. Addig is
marad a figyelés.

> nekem 2db 18Voltos ketyere van és 4db akkupack ( a 2darabos aksi miatt
> :-) )
> és elsőként még a 12V-os 1akksist vettem, de a második akksi drágább
> lett volna, mint amikor 2 akksit adnak hozzá

Én is ezért hajtottam rá erre a 2 aksis gépre. Kettő van belőle, de a 4
aksiból az egyikkel egy régebbi, 14,4V-os van működtetve. Kicsit nem megy
bele teljesen a helyére, egy szigszalaggal rögzítem kiesés ellen. :-)