[Epitesz-barkacs] akkupack kérdés

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Sze. 9., Sze, 20:04:25 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.09.09. 17:38:53 +2h-kor írta:

> Az enyémen sincs, de biztos lehetsz benne, hogy az NiCd. :-)

> Szerintem nem. Illetve csökkenthető, ha olyan a töltő, hogy töltés előtt
> garantáltan kisüti, de nem vagyok eléggé otthon a témában, hogy érdemi
> infókat mondjak. Azt viszont észrevettem, hogy ha az aksi feltöltés után

elkezdtem keresgélni:
~~~~~~~~
http://elektroman.uw.hu/cikkek/nicd.htm

Memória effektus: A memória effektus a NICD akkukra jellemző érdekes jelenség akkor jelentkezik, ha az akkut túl sokáig tároló töltéssel töltjük vagy ha hosszú ideig úgy használjuk, hogy nem sütjük (használjuk) ki teljesen és a félig kisült akkura rátöltünk (pl: mobil telefonok). Ilyenkor az akku mintegy "elfelejti" hogy fel van töltve és "emlékszik" a legutóbbi kisütési pontra és csak addig hajlandó teljes kapacitással működni. Például, az olyan akku amelyiket mindig csak félig merítünk le és utána feltöltjük, egy idő után állandóan félig töltött lesz a töltés ellenére. A jelenséget úgy tudjuk megszüntetni, hogy teljesen kisütjük és utána normál módban feltöltjük.
!!!!!!!!!