[Epitesz-barkacs] akkupack kérdés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 9., Sze, 17:38:53 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ami nekem van, azon nincs rajta, hogy NiCd vagy NiMh,
> csak kék fóliában van darabonként és semmi szöveg sincs rajta :-(

Az enyémen sincs, de biztos lehetsz benne, hogy az NiCd. :-)

> ez a memóriaeffektus nem ölhető ki belőle ? :-(

Szerintem nem. Illetve csökkenthető, ha olyan a töltő, hogy töltés előtt
garantáltan kisüti, de nem vagyok eléggé otthon a témában, hogy érdemi
infókat mondjak. Azt viszont észrevettem, hogy ha az aksi feltöltés után
használva is van, akkor sokkal tovább marad töltött, mintha csak
feltöltöm, aztán úgy hagyom. Ezért aztán azon töröm a fejem, mikor vegyem
rá magam, hogy csináljak egy töltő-kisütő ketyerét, ami jó nagy árammal
süti ki az aksit, de nem folyamatossal, hanem impulzus-szerűen. Lehet,
hogy ez használna neki a legjobban. De egyelőre nem olyan fontos a téma,
hogy időt szánjak rá.

Az automata töltő, ami a ceruzaaksikhoz való, az a töltést is így
csinálja. NiCd AA aksikat 1A-rel tölti, de lehet, hogy az csak az
átlagáram, mert rákapcs-kikapcs sorozattal tölt. Még nem mértem, de lehet,
hogy amikor ténylegesen folyik az áram, az megvan 2A is. Ezt kéne utánozni
valahogy a fúrógép aksikra is.

> akkor egyszerűbb, ha 3db 6V zselésakksit sorbakötve, (az nem butul meg)
> és azt derékszíjra kötöm és csak 1m drót kell hozzá

Az kényelmetlen. Akkor már inkább hálózatba dugós.