[Epitesz-barkacs] darumérleg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 11., P, 16:28:09 CEST

Hofferek Attila wrote:

> És az ellen mi véd, hogy egy 8x2m-es tetődarabot bekínáljon a szél a
> tetőszerkezeteden, repítve előtte 20 métert? Vagy pár rosszul rögzített
> betoncserepet behajítson az ablakon? :-)

Valszleg semmi. Sőt, egyáltalán a vihar ellen max igen erős szerkezetű
tetőkkel és egyebekkel lehetne védekezni.
Szerintem Mo-on tornádóra készülni nincs sok értelme. Hallatlan kis
esélyű, hogy egy konkrét helyen lecsapjon. A villámcsapás esélye jóval
nagyobb, az is marha ritka.

Van egy sejtésem, aztán lehet, hogy nincs igazam: azokon a helyeken rombol
a vihar, ahol a házak állaga eleve elég silány. Az egyik nagyobb
viharjárás után szétnéztem az egyik megtépázott településen, és ezt véltem
tapasztalni. A jól megépített, láthatóan jó állapotú házak sértetlenek
voltak, a rogyadozó tetejűek között meg volt jópár kisebb-nagyobb
mértékben sérült, és egy-kettő olyat láttam, amihez valszleg különösebb
vihar se kellett, hogy komolyan károsodjon.