[Epitesz-barkacs] darumérleg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 11., P, 22:16:13 CEST

Erdos Zoltan wrote:
> van egy olyan erzesem, hogy arrafele a foldszintes (max 1 emeletes)
> village tipusu lakoteruletek a jellemzoek... a nagyvarosok ertekes
> belteruletei kivetelevel..
>
> nalunk meg inkabb a lakotelepi panel a szignifikans tipus.

Az előbbi lehet, az utóbbi állítás szerintem nem áll, illetve nem erről
van szó, hanem arról, hogy nálunk még a legszegényebbek is jó eséllyel
téglaházat építenek, ha építenek. A vályog már nem az ő területük már, az
régen volt. Ma a vályogot egyéb megfontolásokból sokszor olyanok
választják, akik akár kararai márványból is tudnának építeni. :-) Talán a
leggyakoribb megfontolás a hagyományos, természetesközeli anyagok
használatának az igénye.

Szerintem idővel más országok is át fognak térni a nagy pára- és
hőkapacitású, agyonhőszigetelt házakra, nem olyan jó móka, hogy
télen-nyáron állandóan topon kell lennie a gépészetnek, ha nem akarnak
megdögleni a hőségtől vagy a fagytól.