[Epitesz-barkacs] homok

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Sze. 12., Szo, 05:52:58 CEST

Acs Gabor  <agabor at electrodesign.hu> 2009.09.12. 01:09:18 +2h-kor írta:

> Szerintem meg arrĂłl van szĂł, hogy az ember megtesz, amit tud.
> Vannak rokonaim, akik szoktak jönni ezzel az érveléssel, hogy bármikor a
> fejedre eshet úgyis egy cserép, minek óvatoskodni. De ha tudod, hogy
> valaminek a veszélyét, vagy hibaszázalékát le tudod csökkenteni,
> miért  ne tennéd meg?

„Az Isten adta, az Isten elvette, áldassák érte az Ő neve” ?

ha a másikkal történik: "megverte Isten, mert megérdemelte "?
ha velem történik meg: "Isten próbára tett" ? (Jób története)

A próbára tevés két menetben történik.
Először a vagyonát, a szolgáit, a gyermekeit veszíti el. Csak a második
esetben szabadítja rá az Isten a Sátánt Jób egészségére, tetőtől talpig rút
sebekkel verve meg a szerencsétlen embert.
„Mondá az Isten a Sátánnak: Ímé önnön magát te kezedbe adom, csakhogy
az életét megtartsad!” (Jób könyve II. 6.)

Az első menetben kardélre hányják minden szolgáját, csak a hírhozók
maradnak életben – ez nagyon rendes népmesei fordulat –, és három lányára,
hét fiára, bizonyára azok férjeire és feleségeire, az unokáira is rászakad az
elsőszülött házának teteje, és mindannyian meghalnak.

Ha én Jób gyermeke vagyok, akkor nincsen szerepe benne a személyes
választásomnak, akkor csak Jób próbára tételének eszköze vagyok