[Epitesz-barkacs] darumérleg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 11., P, 22:22:20 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> vélhető, hogy ez lesz a vége

Nem lesz nehéz megcsinálni. Én megcsináltam egy 300 kilóssal. Relatíve
könnyű volt a konzolt elkészíteni. Jó magasról lóg le a kötél, illetve egy
darab lánccal megtoldottam, hogy vissza lehessen akasztani, így most bő
600 kilót tudok vele emelni úgy, hogy el tudom tolni viszintesen a
felemelt tárgyat a súlyától függően 1-1,5m-re a függőlegestől.

> szóval nálam ferdén felfelé menő fák nincsenek, a 10x10cm vízszintes
> szelemenek 1,5m távolságra vannak, közöttük magyar hullámpala van,

Ja, így már értem. És ezek hogyan és mihez vannak rögzítve?

> a szelemenekre  (1,5m távolság) a közte levő erőket a hullámpala
> teherbírása viszi ki
> ( pl a melléképületnél majdnem vízszintesen 2,4m távolságú falak között
> átvetett 2,5m-es magyar hullámpalára középen 1 hullámhegyre állva is
> kibírja a
> 120kilómat  )

Azért ez nem valami szívderítő kísérlet! Arra számítasz, hogy ha leszakad,
majd ezt meg azt fogod tenni. Hát nem! Az ember reflexe annyira szar, hogy
még előre eltervezett események esetén is lisztes-zsákként szenvedi el a
zuhanást, ha alatta váratlanul megszűnik a talaj. Tapasztaltam, nem is
egyszer, hogy a fene enné meg. (Aztán lehet, hogy vannak jobb reflexűek
is.)

> szóval ez egy vadnak látszó, de a tető ezt nem tudja :-)

Ezek után el tudom képzelni, hogy egy ilyen hullámpala terhelhetőségét
akarod megmérni egy ilyennek a feláldozásával. Vagy nem? Szerintem ez
adhatja a legkényesebb pontját a háznak, ha jönne valami iszonyú szél.
Lehet, hogy megmarad a fedélszék, de a hullámpalák darabokban elrepülnek.