[Epitesz-barkacs] powerbank

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 12., Szo, 17:15:34 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> és írnak a leírások olyat, hogy 0,1C -vel veszély nélkül
> ott hagyhatóak az Nixx típusok??

Termikusan

> ha az akkuscsavarnyúzó (18V kb.1000mA)  töltőre
> (ami gyárilag 400mA -eres)  milyen előtétellenállást
> tegyek, hogy csak 50mA-t kapjon?

A töltőtől függ. Az enyém üresjárásban 28V-ot ad, 50mA-rel leterhelve meg
25,3-at. Tehát, ha pl az aksi feltöltve 20V körüli, akkor 5,3V/0,05A=100
ohmos ellenállás kell kb.

A teljesítménye meg: 5,3V*0,05A=0,26W, szóval egy 2W-os tipus valszleg
langyos marad.

Ez a teljesítmény (1W körüli), ami belemegy az aksiba, biztos, hogy nem
csinálja ki. Sőt, lehet, hogy az önkisülését épphogy fedezi. Szóval ezt
meg lehet csinálni.

Az más kérdés, hogy vajon a NiCd aksik mit szeretnek. Nekem az a
tapasznyalatom, hogy a gyors kisütésre mintha szükségük lenne. Sőt, lehet,
hogy a töltéskor is jó az agresszió. Persze ekkor meg kell fogni a feszt
is, meg a hőmérsékletet is.

A töltöttséget, ahogy itt már más is írta, valszleg úgy érzékelik az
automata töltők, hogy amikor tele van, a du/dt negatívba fordul, de
mindenképpen megváltozik. Ez csak akkor figyelembe vehető adat, ha stabil
paraméterekkel van töltve. Némelyik töltő nem simán töltés alatt mér,
hanem ki-be kapcsolgatja a töltőáramot, és akkor mér feszt, amikor épp
nincs áram. Vagy nem is csak feszt mér, hanem annak a változását azalatt a
kb fél másodperc alatt, amíg nincs áram.

Az ilyen töltők hőfokérzékelője az aksi fenekénél lévő érzékelő alá
szokott lenni berakva, legalábbis annál, amit ismerek :) (Na jó, ennyit a
"szokott"-ról.)