[Epitesz-barkacs] powerbank

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Sze. 12., Szo, 21:01:03 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.09.12. 17:15:34 +2h-kor írta:

> Termikusan

> A töltőtől függ. Az enyém üresjárásban 28V-ot ad, 50mA-rel leterhelve meg
> 25,3-at. Tehát, ha pl az aksi feltöltve 20V körüli, akkor 5,3V/0,05A=100
> ohmos ellenállás kell kb.
>
> A teljesítménye meg: 5,3V*0,05A=0,26W, szóval egy 2W-os tipus valszleg
> langyos marad.

köszi

> Az más kérdés, hogy vajon a NiCd aksik mit szeretnek. Nekem az a
> tapasznyalatom, hogy a gyors kisütésre mintha szükségük lenne. Sőt, lehet,
> hogy a töltéskor is jó az agresszió. Persze ekkor meg kell fogni a feszt
> is, meg a hőmérsékletet is.

a 18Voltos ketyerében 15db 1,2V NiCd van ( ill.
csak az a fix, hogy valamilyen NiXx, és nincs rajta
se gyártó, sem mAh adat, sem egyéb semenyi sem)

15 x 0,8V -ra kellene teljesen leszívatni, azaz 12V-ra
agresszíven

ez szép, és jó, DE...

szeretném valahogyan megoldani, hogy egy relé, vagy valami
a lemerüléskor automatikusan megszüntetné a terhelést

hogy miért?

mert van 4db ilyen akksim, és
1) használat közben nem szeretném túlmeríteni

mondjuk 13Voltos állapotában még csavarnék egyet,
ez pl. 10-11Voltra lerántaná, de amikor elengedem,
akkor kb 12Voltra visszaállna a kapocsfeszültség
ekkor már túlmerítettem?
(kb ezt értettem ki az eddigiekből)

ha igen, akkor
jobb lenne, ha a legnagyobb tehernél egy relé
a 12Voltnál megszakítaná a terhelést?

mert viszont ekkor kikapcsolva már 13Voltra visszaállna
a kapocsfesz., akkor viszont megint nem érte el a
lemerülést

2) ha még van benne valamennyi szufla, akkor a munkából
már ki kellene vennem, és egy külön lemerítőre kellene
tennem,

18V-os akksit a kb 12-13Voltos állapotában 1000mA-t feltételezve
egy 12V 10W-os égővel merítsem le?
vagy kisebbel? vagy nagyobbal?

ekkor egy relé akár meg is tudná szakítani a terhelést?

vagy ezt a megbontást egy komparátor is megoldhatná?

vagy volna jobb ötletetek?