[Epitesz-barkacs] ablakkomparátor
Pataki István
pataki.istvan at freemail.hu
2009. Sze. 13., V, 00:50:26 CEST
Sziasztok!
Sajnos nincsen ennyi tartalék a töltőben! hjozsi írta, hogy töltés
közben rendesen leesik a feszültség (hiszen a belső ellenállás
korlátozza a töltőáramot). Egy ekkora zenerrel már nem lenne
számottevő töltőáram.
Mivel az akkumulátor pack feszültsége a teljes feltöltés végén sem
haladhatja meg a 15x1,55V=23,25V-ot, a 24V-os zeneren alig folyna
áram. Esetleg be kell mérni, hogy 23V-on (ex has) néhányszor 10mA
alatt maradjon a zener áram. Ez a zener csupán arra szolgál, hogy ha a
védőáramkör már rajta van a töltőn, de az akkupack még nincsen rátéve,
a töltő üresjárati feszültsége ne vágja haza a védőáramkört.
Üdv
pi
----- Original Message -----
From: <szepygab at gmail.com>
To: "Amatőr építészek és barkácsolók klubja"
<epitesz at lists.javaforum.hu>
Sent: Saturday, September 12, 2009 9:15 PM
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] ablakkomparátor
Pataki István írta 12 Sep 2009 19:56 levelében:
> Ha ennél 10%-kal kevesebbet, akkor nincsen gond, ha nagyobbat, akkor
> 1)
> (durva!)a bemenŃ tápot meg kell fogni egy párhuzamos 24V 2W-os
> zenerrel
> 2) korrektebb megoldás a 11-es lábhoz soros ellenállást tenni, és a
> lábat meg kell fogni egy párhuzamos 20-24V-os zenerrel 3) még
> korrektebb megoldás a 11-es lábat egy LM317-tel 20V körül beállított
> feszültséggel táplálni
Esetleg egy soros, 3,3 - 5,6 V-os zeneren elejteni a
feszültségtöbbletet. Előnye a párhuzamos stabilizálással szemben,
hogy csak akkor disszipál, amikor áramot vesz fel a terhelő áramkör.
Udv
szepygab
http://jokaja.hu
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról