[Epitesz-barkacs] villanyszerelo ketyere kerdes

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2009. Sze. 14., H, 20:11:21 CEST

Hali!

> van egy olyan ketyerém, ami "szakembereknek való"
> de laikusként egy gyenge pillanatomban megvettem ennek ellenére

Hát, ha jó minőségű, talán, de ebben a cuccban még igazán korrekt minőségűt
nem láttam, csupa ilyen lemezből préselt valamit.

> a "Wire stripper"-t  felfogtam, azt tudom használni,

Csak vigyázz, mert a megfelelő méretű vezetéket tudja csak blankolni,
különben belevág a szálakba.

> de egy MBCU -nál azt a fehér burkolórészt hogyan tudnám
> tudományosan megbontani?
>
> ( tudománytalanul úgy használom, hogy hegyes kést beleszúrok
> a rézdrótokkal párhuzamosan óvatosan, de mindig félek
> attól, hogy a másik kezemet bármikor felnyársalhatom :-( )

Nekem szokott működni (lehet, hogy villanyszerelők most elátkoznak), hogy
körbevágom, egész finoman, szinte csak érinti a kés. Aztán meghajlítom, és
óhavotsan tovább vágom. Rendszerint már magától elszakad ilyenkor, és nem
vágok bele a belső erekbe. De mióta vettem egy jó önbeálló blankolófogót,
ezt is meg tudja oldani, bár nem lesz tökéletes szép, ha arra van szükség,
akkor a fenti módszer marad.

> wire cutter ?

Drótvágó

> ignition terminals?

Lehet, hogy valami gyertyakábel blankláshoz?

> m4, m5, stb menetes csavarok darabolásakor?

Ezen én is sokat töprengtem, szerintem csvarmenet-azonosító. Kizártnak
tartom, hogy egy csavart az a fogó elvág.

> a tetején fehér, kék piros pöttyök mellett 1.5 2,5  6 számokkal
> ez mire való?

Szigetelt saruk préselésére. A piros-kék-sárga saruk egyre vastagabb
vezetékekhez való, a fenti értékekhez (mm2). A megfelelő színűt kell a
megfelelő színnel krimpleni. De ha sok ilyet akarsz, akkor megintcsak jobban
jársz, ha veszel hozzá megfelelő minőségű fogót, sok szívástól kíméled meg
magad.

Szabolcs