[Epitesz-barkacs] villanyszerelo ketyere kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 15., K, 10:16:06 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> adott  5db  25amperes kismegszakító, egy csomóba jönne össze
> 6db 4mm2-es drót  ( 5db a kismegszakítótól +1 a villanyórától )
> "rendes drót" (nem sodrott)
>
> ipari szabvány szerint akár csinálhatnék rézsínt is 6csavarral,
> alátétekkel
>
> háztartási módon csupasz rézsín nem lenne, mit rakjak helyette?
> (nekem a 6 keménydrót csupaszítva  kb 4cm darabon, megsodorva,
> cinfürdőbe
> mártva, majd szigszalag rátekerve tűnik korróziómentesnek)

Ónozás nélkül biztonságosabb lenne.
De ha ragaszkodsz az ónozáshoz, akkor is jó lehet, ha időnként (az elején
sűrűbben) ránézel, és megpróbálod utána húzni. Addig csináld, ameddig
hagyja magát.

Én érvéghüvelybe raknám, és úgy dugnám be, húznám meg, és megnézném,
nincs-e olyan köztük, amit ki tudok húzni. (Ekkora érvéghüvelyhez nincs
climpelő fogóm). Az ónozás nélküli berakásnál is ugyanez a feladat,
megnézni, kijön-e valamelyik. Sőt, már kis meghúzásnál is meg lehet nézni,
és ha nem, akkor jól meghúzva biztosan nem fog. Így még összesodrás nélkül
is jó lehet a kötés.