[Epitesz-barkacs] egy meres

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 16., Sze, 23:58:51 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> egy GP 2300mAh akkut egy digitális műszer  2000mV állásában
> nulla mV-ot mutatott
>
> beraktam egy töltőbe (ami 120mA -t ad) kb 20másodpercre
>
> erre 1250mV-ot mutatott, és nagyon gyorsan másodpercenként
> 1-2mVolttal kisebbeket mutatott ( talán a kínai digit. mérő
> voltmérő állásban levő terhelése is bejátszhatott ?)

Szerintem nem reménytelen. Fel kell rendesen tölteni, ami - ha másmilyen
töltőd nincs - akkor ezt a 120mA-t nyomasd bele addig, amíg meleg nem lesz
az aksi.

Aztán lehet, hogy célszerű hasonló árammal kisütni (10 ohm körüli
ellenállással) addig, amíg a fesz el nem kezd drasztikusan zuhanni. Ekkor
levéve róla az ellenállást a fesz visszatér kb 1,1-1,2V-ig, ekkor újra rá
a töltőre, és újra melegedésig (40-50 fok).

Ha van egy jó aksi, annak nem ilyen nagy az önkisülése. Nekem pár cuccban
van olyan, hogy 1-2 hónapig sincs használva, és még műk. Lehet, hogy ez
nem fogja ezt tudni, de ha párszor feltöltőd-kisütöd, talán használhatóvá
válik.

(Ha tudod nagyobb árammal is tölteni, az nem lenne baj. Akár 1A is szóba
jöhet, ha a hőmérsékletre tényleg oda tudsz figyelni.)