[Epitesz-barkacs] hogyan lehetne nagyobban megoldani?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 18., P, 23:06:09 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Ez szerintem is így van. Hozzá kell venni, hogy sok reggeli, kevesebb
> ebéd és szegényes vagy semmilyen vacsora. Mondjuk lehet, hogy nagyon

Amíg még megteheted, hogy ezeket betartod... Ha én normálisan reggelizek,
mehetek is már aludni. Akkor is el fogok aludni, ha nem fexem le, max
állva. :-)

> Ha valami gebasz van a rendes szabályozásban, akkor biztos sokkal
> nehezebb.

Így van. És az a hiba a konstrukcióban (emberi szervezet), hogy a
felhalmozódott többletanyag okozza, hogy elcsesződik az egész anyagcsere.
Ördögi kör.

> * = azt is figyelembe kell venni a mozgáson kívül, hogy mennyi az
> életkornak megfelelő energiaigény. Gyereknél, serdülőnél, amikor
> erőteljes a növekedés, ez jóval nagyobb, mint felnőttnél. Ez megint

Ezek nagy vonalakban így vannak, de van egy emberi gebasz szintén.
Dolgozni muszáj, viszont ez nem feltétlen kőtörést vagy kubikolást jelent,
hanem gyakran asztalnál ülést, és valamin agyalást, matatást a
számítógépen vagy pákázást, esetleg valami mellett álldogálni, és
szarakodni kis kéziszerszámokkal, szóval marhára nem veszi igénybe a
fizikumot. Annál inkább az időt. Na most, ha valaki ilyesmit matat pl napi
16 órán át, az biztos nem éri be ennek megfelelő kevés kajával. Főleg,
hogy az agy elég nagy fogyasztó, de nem úgy, mint az izom. Valahogy
máshogy.

Ha valaki nem kajál, lehet, hogy agyilag nem tud úgy teljesíteni. Ha meg
kajál, akkor igen, de az izmok nincsenek igénybe véve, azaz fogynak, a háj
meg nő.

> teleenni, és látom is, hogy kevesebb kaja is elég, mint gimiben (33
> leszek). Igyekszem keveset enni vacsorára, és megszokható. Hízni
> kezdtem, a közel másfél évtizedes 72 kilós állapotom fölszökött 79-re
> (185 cm vagyok). Ez még tök jó, de nem szükséges tovább fokozni.

Még tök jól időben vagy, és jókor kezded el azt a sportot, amiről írtál.
Esetleg ki lehet egészíteni otthon valami tök natúr aerob mozgássorral,
ami csak az állóképesség növelésére való. Pont ez hagy alább jelentősen
idősebb korban, a szív, tüdő és a hozzájuk tartozó energiaszállító
rendszer. Na meg amit mondtam, be van építve egy kubaszov dióda, tölteni
könnyű, lemeríteni nehéz. Még a végelgyengülés-érzés se szed ki
számottevőt ilyenkor már. Fiatalon minden máshogy van.

Szoktam gyalogolni (muszáj), viszek magammal marokerősítő gumikarikát,
mert gond volt az alkarommal (ödémaszerű valami). Ezt ezzel sikerült
elkerülni, de hogy valamit is erősödött volna az alkarom, azt nem
mondhatnám, pedig karonként vagy 70ezerszer nyomtam össze az utóbbi időben
a gumikarikákat. Ha ezt 20 évesen teszi meg valaki, olyan alkarja fejlődik
ki, hogy a taplóból is vizet tudna facsarni szorítással. Én meg úgy érzem,
hogy még gyengült is az alkarom.