[Epitesz-barkacs] hogyan lehetne nagyobban megoldani?

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Sze. 18., P, 22:09:44 CEST

Ez szerintem is így van. Hozzá kell venni, hogy sok reggeli, kevesebb
ebéd és szegényes vagy semmilyen vacsora. Mondjuk lehet, hogy nagyon
kínkeserves lesz a szabályozott energiabevitel * és a megnövelt
teljesítmény...

> kiadagolva, keserves kínok között. (Idősebb korra és/vagy nem egészséges
> állapotra gondolok.) Na erre kéne valami okosat kitalálnia annak, aki ért a

Ha valami gebasz van a rendes szabályozásban, akkor biztos sokkal nehezebb.

* = azt is figyelembe kell venni a mozgáson kívül, hogy mennyi az
életkornak megfelelő energiaigény. Gyereknél, serdülőnél, amikor
erőteljes a növekedés, ez jóval nagyobb, mint felnőttnél. Ez megint
csak nagyobb, mint idős korban, amikor a rosszabb regeneráció miatt is
csökken az energiaigény. Igen ám, de az átlagember megmarad annál a
kajamennyiségnél, amit fiatal korban megszokott, tehát aki nem éhezik,
az nálunk jelentős hányadban energiát tekintve túltáplált. Ezt segítik
a hagyományos magyar kaják is. Aki nem olyan szerencsés (ma, a
kőkorban éhenhalt volna - a zsírnak is volt értelme régen, nem
véletlen alakult ki), hogy ezt a többletet föl se szívja vagy
elégesse, arra rárakódik. Én már érzem is, hogy nem kellemes magam
teleenni, és látom is, hogy kevesebb kaja is elég, mint gimiben (33
leszek). Igyekszem keveset enni vacsorára, és megszokható. Hízni
kezdtem, a közel másfél évtizedes 72 kilós állapotom fölszökött 79-re
(185 cm vagyok). Ez még tök jó, de nem szükséges tovább fokozni.

szia: Balázs