[Epitesz-barkacs] 230Volt +...% és -...% ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 19., Szo, 14:40:37 CEST

Vámos Dénes wrote:

> * A hálózati frekvencia együttműködő szinkron csatlakozású hálózatoknál:
> 50 Hz ± 1% a hét 99,5% -ában és 50Hz +4% / -6% az idő 100% -ában
> * A hálózati frekvencia együttműködő nem szinkron csatlakozású
> hálózatoknál (szigetüzem) 50 Hz ± 2% a hét 95%-ában és 50Hz ± 15% az idő
> 100%-ában

Lehet, hogy ez van leírva, ezt vállalják, viszont a tapasztalat az, hogy
minél hosszabb időn át mérjük, annál kisebb lesz az eltérés. Pl heti
távolban már ppm-mel mérhető. A hálózati frekihez kötött szinkronizálású
órák rengeteg ideig jól járnak. Valszleg úgy van a rendszer megcsinálva,
hogy ugyan vannak néha frekieltérések rövidebb ideig, de az automatikák
ezt hosszabb távon kiküszöbölik. Egyszer korábban hetekig figyeltem
(hálistennek nem volt áramszünet), és meghökkentő pontosságot
tapasztaltam. Szóval valszleg integráló szabályozó van, az átlaghiba
szinte nulla. Valszleg atomórához húzzák. Hogy hol, tehát hol van a
központ, azt nem tudom. Valahol európában. :-)