[Epitesz-barkacs] 230Volt +...% és -...% ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 19., Szo, 17:56:07 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Gondolom hirtelen terhelésváltozáskor (pl. egy csúcserőmű be- és
> kikapcsolásakor) van benne egy-egy rándulás.

A csúcserőműveket valszleg lassan tolják rá vagy le a hálózatra/ról. Bár a
fene tudja.

> Azt még értem, hogy rendszeren belül azonos a frekvencia, bár ezt egy
> európai méretű rendszerben nem kis dolog tartani.
> Az viszont tuti nem biztosítható, hogy az egyes generátorok
> fázishelyes feszültséget állítsanak elő. Ez hogy jelentkezik
> rendszerszinten?

Nemhogy biztosítható, hanem ha össze vannak kötve, csakis fázishelyesen
állíthatják elő a feszültséget. Arról nincs konkrét infóm, hogy a freki
állandóságát, hosszú távú nagy pontosságú tartását hogy biztosítják, de a
mai világban nem probléma a jelátvitel hosszá távra sem.

Fizikailag csak az a követelmény ehhez, hogy mindig legyen a rendszerben
elegendő többletteljesítmény. Gyors beavatkozás a generátor gerjesztésénél
lehetséges, lassúbb meg ugye a gőz-gáz szelepnél.